Samordnare/Planerare för hemtjänsten – Öckerö kommun

Samordnare/Planerare för hemtjänsten – Öckerö kommun

Arbetsbeskrivning

Öckerö är en kommun för alla där hållbarhet, trygghet och omsorg med människan i centrum präglar samhällsutvecklingen.

Vår vision är att Öckerö ska vara en levande skärgårdskommun med människan i centrum. I Öckerö kommun bor ca 13 000 invånare och vi har ca 1100 anställda i kommunen.

Tillsammans är vi unika, då vi lever och verkar i en kommun som består av 10 bebodda öar.
För dig som reser når du öarna på 50 min med snabbuss från centrala Göteborg. Du hittar oss två mil väster om Göteborg.

Vi uppskattar dig som vågar anta utmaningen att testa något nytt!





Öckerö kommun har siktet ställt på framtiden. Kommunen jobbar nu aktivt tillsammans med medarbetarna i kommunen för att skapa en flexibel och trygg hemtjänst även på mindre öar.

Vi söker dig som vill vara med och bidra till Öckerö Kommuns fortsatta utveckling men även bibehålla det redan goda arbetsklimatet.
På fritiden har du fantastiska möjligheter att njuta av vackra vyer, klippor, hav och havsluft. Här finns gym, ishall och det mesta du kan behöva ha tillgång till.

Vi söker dig som med stort engagemang vill vara med och utveckla våra verksamheter. Som planerare kommer du ha ansvar för planering och samordning av brukarnas dagliga insatser. Du har ansvar i schemaläggning och är stöd för verksamheten. Som person är du driven, ansvarsfull, självgående och prestigelös. Om detta stämmer in på dig då är du välkommen att söka tjänsten om du vill vara en av nyckelpersonerna i vår verksamhet!

Placering vid hemtjänsten i Öckerö Kommun, för närvarande Rörö hemtjänst.

ARBETSUPPGIFTER
Hemtjänsten är en utförarverksamhet som utgår från beviljade biståndsbedömda insatser. I verksamheten finns tre områden fördelade inom kommunen, samt att vi även utför anhörigstöd.
Som planerare sköter du i nära samarbete med enhetschef den dagliga driften med ansvar för planering av brukarnas insatser. Du har en central roll i verksamheten där många uppgifter kommer att hanteras av dig. Du ansvarar för att medarbetarna får de bästa förutsättningarna för att ge brukarna god omvårdnad och social omsorg inom ramen för deras biståndsbeslut.
En av de huvudsakliga arbetsuppgifterna är att ansvara för den dagliga insatsplaneringen både på kort och lång sikt.
I rollen är du en del av arbetslaget och gör insatser tillsammans med dina kollegor men gör även besök hos nya brukare för att sedan i samråd med personalen på bästa sätt planera och genomföra insatserna som de beviljats. Du kommer att vara vår kontakt när brukare eller anhöriga har frågor om insatser och planerade besök. Du har därför en kontinuerlig dialog med både brukare, medarbetare samt andra interna och externa samarbetspartners såsom biståndshandläggare, sjuksköterskor och rehabiliteringspersonal.

Du kan också vara behjälplig vid beställning av färdtjänst/sjukresor samt med beställningar från matpoolen. Du kan även komma att administrera nya digitala lösningar i verksamheten.

Verksamheten är händelsestyrd och därmed kan uppdrag och förutsättningar snabbt förändras vilket ställer krav på flexibilitet och stresstålighet. Vi är i ett utvecklingsläge och har ett fortskridande arbete med att arbeta fram fungerande processer och rutiner, ett arbete där du behöver vara delaktig. Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete som du har möjlighet att påverka den dagliga driften.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med lägst gymnasiekompetens. Tidigare arbete som samordnare eller planerare inom hemtjänst eller erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter inom hemtjänst är meriterande. Vi ser gärna att du har någon form av utbildning inom vård och omsorg. Det är en fördel om du har vana att arbeta i vårt verksamhetssystem Lifecare och har erfarenhet från mobil omsorg.

Eftersom våra verktyg bygger på ny teknik så är du inte främmande för att bidra till utveckling av dessa samt har ett genuint intresse av att lära och lära ut. Du har goda kunskaper i svenska språket, både muntligt och skriftligt då en del av arbetet består av dokumentation.

Du bör ha ett intresse och en fallenhet för detaljplanering på kort och lång sikt där du arbetar strategiskt. Du bör vara ytterst noggrann och snabbt kunna hitta lösningar på uppkomna problem och agera enligt fattade beslut. Eftersom arbetet har en mycket varierande karaktär förväntas du vara serviceinriktad, flexibel samt kunna vara både drivande och medskapande i förändringsarbete.

För att lyckas i det här arbetet behöver du kunna se dig själv i en central roll, där du har viljan att ta ett stort ansvar, vara tydlig och ha förmågan att skapa engagemang hos personalen. Du behöver vara strukturerad, analytisk, lösningsorienterad samt kunna hantera många saker samtidigt. Du behöver också vara lugn, stabil, självgående och kunna prioritera rätt trots att det händer mycket omkring dig. Det är av stor vikt att du har lätt för att anpassa dig till nya omständigheter och se möjligheter. Du är utåtriktad, positiv och har lätt att knyta kontakter, samarbeta, lyssna, kommunicera och relatera till andra på ett lyhört och smidigt sätt som bidrar till ett positivt arbetsklimat på enheten. Du kan anpassa dig och hitta lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du drivs förhoppningsvis av att samarbeta och göra skillnad tillsammans med andra och du slutför det du påbörjat.

Vänta inte med din ansökan då intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lena Myhrman
031-96 54 83
Nås via kommunens växel
031-97 62 00
Eva Klintberg
031-978831
Inger Albertsson
031-97 62 26
Marita Olsson Leitet
031-97 88 65
Facklig företrädare
nås via kommunens växel 031-97 62 00
Eva Schäder
031-976355
Catarina Nordqvist
031- 976391
Hootan Torkalinaghipoor
031-97 88 28
Joakim Pettersson

Sammanfattning

Besöksadress

Sockenvägen 13, Öckerö 47580 Öckerö
None

Postadress

Box 1035
Öckerö, 47580

Liknande jobb


23 november 2024

23 november 2024

23 november 2024

22 november 2024