Samordnare/processledare Heltid som norm

Arbetsbeskrivning

Katrineholm finns där västra och södra stambanorna möts, med goda förbindelser från Stockholm och Göteborg. Katrineholms kommun har cirka 33 000 invånare och befinner sig i ett expansivt läge. I Katrineholm är lust den drivande kraften för skapande och utveckling – för liv, lärande och företagsamhet! Läget är rätt – rätt geografiskt och rätt förhandling och förändring. Vi är en kommun som växer och som vill fortsätta växa och utvecklas. Vårt mål är att bli 40 000 invånare.

Kommunledningsförvaltningen (KLF) har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna och de kommunägda bolagen.

Katrineholms kommun arbetar med införandet av heltid som norm. Heltid som norm medför ett positivt inslag för jämställdhet och möjlighet för kompetensutveckling samt karriärvägar. Detta innebär även att alla medarbetare anställs på 100 %, med möjlighet att välja sysselsättningsgrad.

Personalenheten ska leda kommunens samlade personalpolitik och stödja utveckling inom personalområdet och ha fokus på framtiden. Personalenheten består av 10 medarbetare och tillsammans har vi fokus på frågor kring attraktiv arbetsgivare, hälsofrämjande arbetsplats, hälsa, kompetensförsörjning, rekrytering samt införandet av heltid som norm.

Vi söker dig som vill vara med tillsammans med oss och fortsätta utveckla kommunen som attraktiv arbetsgivare.

ARBETSUPPGIFTER
Rollen som processledare innebär att arbeta med det politiskt prioriterade uppdraget heltid som norm i syfte att utveckla den kommunala verksamheten.

Som processledare har du ett kommunövergripande ansvar att samordna och implementera heltid som norm i Katrineholms kommun. Arbetet sker i nära samarbete med förvaltningar, kommunledning, fackliga företrädare och politiker.

Arbetet innebär att öka kunskap om och verka för förståelse kring införandet av heltid som norm. Du ansvarar för att leda, planera och driva processen där den befinner sig idag, samt att kontinuerligt genomföra uppföljning och säkerställa resultat. Vidare ansvar ligger inom budget, kommunikation, dokumentation och avstämning.

I dina ansvarsområden ingår omvärldsbevakning och kontinuerlig utveckling av processen under och efter införandet. Uppdraget omfattar samtidigt att ta fram underlag och förutsättningar kring en gemensam bemanningsenhet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som vill vara med och utveckla processen heltid som norm i kommunen. Du har ett stort intresse och engagemang kring att arbeta processorienterat. Du identifierar visioner och långsiktiga mål samt planerar och presenterar aktiviteter för att nå dit.

Du har också förmågan att vara ödmjuk samt lätt för att skapa relationer med medarbetare på olika organisatoriska nivåer. Vi ser även att du kan anpassa dig till ändrade omständigheter i ditt arbetssätt när förutsättningarna förändras. I förändringsarbetet agerar du prestigelöst och vill gärna främja egen utveckling och fortsatt arbete.

Vidare har du förståelse och kan förklara hur olika aktiviteter påverkar det ekonomiska resultatet. Du har förmågan att identifiera ett problems olika beståndsdelar, ser sambanden dem emellan och förstå konsekvenserna av olika lösningsförslag.

Din formella kompetens ligger inom HR, juridik eller ekonomi alternativt annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet samt verksamhets- eller organisationsutveckling är meriterade. God vana inom Officepaketet krävs.

Meriterande är även om du har erfarenhet av att arbeta med avtal och budget. Har du dessutom erfarenhet av och/eller kännedom om Time Care Planering samt Time Care Pool är det en fördel.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning.

I Katrineholms kommun är vi stolta över vårt arbete med genusmedveten styrning. Våra verksamheter ska leverera en service, en resursfördelning och ett bemötande på lika villkor för kvinnor och män, flickor och pojkar. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Katrineholms kommun tillämpar rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrika Westerberg IT-chef

Lovisa Torlofson
0150-570 57
Vision nås via kommunens växel
0150-570 00
Maria Magnusson
(växel) 0150-570 00
Margareta Eklund
0150-570 61
Lönechef Cecilia Evermark
0150-570 55
Vision, Ove Nilsson
0150-570 62
Kanslichef stab, sekretariat, arkiv Gunnar Westermark
0150-570 23
Vision Ove Nilsson
0150-570 62
Redovisningschef Tillgänglig under v 32: Marita Asplund Håkansson
0150-570 42

Sammanfattning

Besöksadress

Djulögatan 41 64180 Katrineholm
None

Postadress

None
Katrineholm, 64180

Liknande jobb


22 november 2024

Verksamhetsutvecklare Primärvårdsområde Nord

Verksamhetsutvecklare Primärvårdsområde Nord

21 november 2024

Laboratorieassistent

Laboratorieassistent

20 november 2024