OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Specialiserad sjukvård i hemmet (SSIH), Mälarsjukhuset Eskilstuna
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!
Våra samordnare söker en ny kollega!
Välkommen att söka tjänsten hos oss, som en av fyra samordnare inom specialiserad sjukvård i hemmet (SSIH), medicinkliniken, Mälarsjukhuset.
Om oss
SSIH, - specialiserad sjukvård i hemmet är organiserade under medicinkliniken på Mälarsjukhuset, vilket är regionens största klinik. Vi arbetar i samverkan med de flesta av regionens kliniker samt med flera enheter inom den kommunala sjukvården.
Målet med vården för våra anslutna patienter är ibland behandlande, alltid symtomlindrande och sällan botande.
Just nu utvecklar vi vår verksamhet genom att också anställa ett specialiserat undersköterske-team!
Genom detta möjliggörs utveckling av en ännu mer personcentrerad vård, samt ett förändrat arbetssätt för att möta upp den nationella omställningen mot Nära Vård.
Vi söker dig som vill arbeta självständigt i en delad tjänst 50% som samordnare och 50% som sjuksköterska, i SSIH. Tjänsten som samordnare är delegerande och med arbetsledande ansvar, i nära samarbete med ett multiprofessionellt team.
Vi söker Dig som gillar när ena dagen inte är den andra lik, Dig som tycker att det skulle vara roligt och utmanande att istället för att arbeta inne på sjukhuset, få komma hem till patienterna och ge samma specialiserade vård där, som den som vanligen ges på sjukhus.
Dina arbetsuppgifter
Att arbeta som samordnare/sjuksköterska i SSIH innebär att arbeta 50% dagtid, med sammanhållen planering för teamet, och 50% på schema, som sjuksköterska. Hos oss arbetar du med patienter i olika åldrar och med olika diagnos, en stor del av patienterna är i ett palliativt skede av sin sjukdom, medan andra är inskrivna hos oss en kortare tid, för avgränsade medicinska insatser.
Arbetet är utvecklande i både professionen och på det personliga planet och ger en bred kompetens inom såväl medicinsktekniska moment som i förmågan att se helheten kring patienten.
I arbetet som samordnare är det särskilt viktigt att ha en god struktur och helhetssyn på verksamhetens uppdrag, och i arbetet som sjuksköterska att kunna känna av situationer och människor och vara följsam i sitt bemötande. En av de viktigaste egenskaperna för en sjuksköterska hos oss är att vara lyhörd och att ”våga finnas där”.
Vi arbetar tillsammans i team sjuksköterskor, undersköterskor, läkare, kurator, dietist, sjukgymnast och arbetsterapeut. För att få ett helhetstänk med patienter och anhöriga i centrum.
Vårt övergripande mål är att ge patienten bästa tänkbara livskvalitet och en hållbar hemsituation i en svår livssituation.
Din kompetens
Du som söker är legitimerad sjuksköterska alt. specialistsjuksköterska, med ett stort intresse av att vårda och möta patienter och anhöriga. Du har gärna tidigare erfarenhet av att leda, delegera och fördela arbete. Du har gärna flera års yrkeserfarenhet och ett gott etiskt sinne. Du har körkort med behörighets klass B.
Arbetet kräver att du är strukturerad, flexibel, initiativtagande, kan arbeta självständigt, och inte är rädd för att ta egna beslut. Vi tror också att du har god förmåga att samarbeta och har lätt att skapa relationer med patienter och anhöriga. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställningsform
Tillsvidareanställning på heltid eller enligt överenskommelse med tillträde enligt överenskommelse.
Tjänsten som samordnare innebär tjänstgöring 50% dagtid mån-fre övriga 50 % jobbar du som sjuksköterska på schema, dag och kväll med tjänstgöring var fjärde helg.
Information om tjänsten lämnas av
Vårdenhetschef, Hanna Thim, 016-10 57 91.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.
Kom och jobba hos oss på SSIH!
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2022-10-18.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)
Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukskrivningsepidemi i Sverige