Samordnare/TES

Samordnare/TES

Arbetsbeskrivning

Arbetsplats

Som samordnare är dina huvudsakliga arbetsuppgift planering i TES,  är du en person som ser betydelsen av detaljer och samtidigt ser situationer i ett större  perspektiv,  med kvalitativa och ekonomiska lösningar i fokus, så är det kanske dig vi söker.  Som samordnare ansvarar du för att fortlöpande planera och optimera arbetspass för hemtjänstpersonal i planeringssystemet TES. Ett samarbete med och mellan arbetsgrupper är en självklarhet för att effektivisera planeringen, både utifrån kundernas bästa och ekonomiskt tänk.  Du ansvarar för att säkerställa att planeringen är av så hög kvalitet som möjligt efter givna förutsättningar. Engagemang, kompetensutveckling och värdegrundsfrågor är naturliga inslag i det dagliga arbetet.
Du kommer att ges möjlighet att utforma och utveckla arbetsuppgifterna tillsammans med kommunens samordningsenhet för att skapa en helhetssyn i schemaläggning och planering.




Arbetsuppgifter
Planera och optimera det schemalagda arbetet för personal inom hemtjänst. Du ansvarar för att säkerställa att planeringen är av så hög kvalitet som möjligt efter givna förutsättningar och ramar.



Kvalifikationer/utbildning
Vi söker dig som har relevant utbildning för uppdraget, gärna med inriktning mot administration. Erfarenhet av hemtjänst är en förutsättning för jobbet. Även annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig kan vara av intresse. Tjänsten kräver att du ser betydelsen av detaljer och har förmågan att utifrån dessa se situationer i ett större perspektiv för att finna effektiva och kvalitativa lösningar. Arbetet innefattar ett högt informationsflöde, vilket förutsätter ett strukturerat arbetssätt, samt förmåga att prioritera och omdisponera arbetsuppgifter. Du trivs mycket bra med att arbeta efter uppsatta mål, riktlinjer och rutiner. Du har en god samarbetsförmåga och bidrar till en bra teamkänsla, samtidigt som du gärna arbetar självständigt. Du har vana att arbeta i flera datasystem och erfarenhet av arbete i Treserva och TES  är meriterande. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.



Övrigt
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, ledaregenskaper och samarbetsförmåga. Körkort krävs.


Varaktighet och Sysselsättningsgrad
Tillsvidareanställning fr. o. m. 210101.
Heltid.


Upplysningar lämnas av
Annica Johansson Enhetschef BME 0651-187 86


Fackliga kontaktpersoner


Sista ansökningsdag
2020-11-27

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:

Ljusdals kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen.

Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta
oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anette Swed
0651-181 07
Lisa Sjöström

Eva Berglund-Carlén
070-1902902
Elisabeth Fransson

Kjärstin Öhman

Eva Berglund-Carlén

Eva Åsåker

Inga-Lill Öjemark

David Norman

Carina Bryngelsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ljusdals kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 november 2020
  • Ansök senast: 27 november 2020

Besöksadress

Förvaltningshuset
None

Postadress

None
LJUSDAL, 82780

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024