Samordnare/Undersköterska till Linelyckans äldreboende

Samordnare/Undersköterska till Linelyckans äldreboende

Arbetsbeskrivning

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?


Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 100 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Hos oss står varje individs behov i centrum, och våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.



Om oss
Linelyckan är ett särskilt boende som består av 6 avdelningar med vardera 8 lägenheter, 3 av dessa avdelningar är för personer med demenssjukdomar.

På vårt boende finns undersköterskor, vårdbiträden, lokalvårdare, samordnare, aktivitetssamordnare, sjuksköterskor, arbetsterapeut och sjukgymnast anställda. Vi på Linelyckan bedriver en personcentrerad omvårdnad med våra boendes individuella behov i fokus.

Vill du vara med och skapa meningsfullhet och trygghet för våra äldre? Vill du vara med och göra skillnad för äldre personer med intresse och engagemang för god äldreomsorg? Då ska du söka dig till oss!

Nu söker vi en undersköterska för en tillsvidaretjänst i botten men med ett tidsbegränsat samordnaruppdrag under ett års tid. Du arbetar dagtid med tjänstgöring var tredje helg.

Arbetsuppgifter
I din roll som samordnare, under begränsad tid, kommer du bland annat att arbeta med personalplanering, dagliga planering boka vikarier och fördela resurser i huset vid sjukdom och semestrar.

I samordnaruppdraget ansvara du för dokumentations- och kvalitetsuppföljning ute på vårdavdelningarna tillsammans med omvårdnadspersonalen. Följer upp registreringar i Senior Alert och BPSD samt synliggöra kompetensbehov. Ansvarar för att genomföra boenderåd samt följa upp beslut enligt IBIC. Du förbereder och leder kvalitetsregistermöte tillsammans med legitimerad personal samt stöttar omvårdnadspersonal i utvecklingsarbetet utifrån avvikelser.

Du kommer att ansvara för beställningar och packa upp varor. Hantera frågor kring felanmälningar gällande fastigheter.

Vi söker dig som
Har godkänt omvårdnadsprogram eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vidare har du erfarenhet av demensvård. Du behöver ha god datavana och har du erfarenhet av Procapita, Time care pool, senior alert, BPSD eller Multi access ser vi det som meriterande. Har du även erfarenhet av personalplanering och välfärdsteknologi är det ett plus.

För att lyckas i rollen behöver du vara initiativtagande, flexibel och ha en god samarbetsförmåga. Vidare behöver du kunna planera, organisera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Att vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande är en förutsättning för tjänsten samt ha intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra.

Övrigt
Vi tillämpar löpande urval, så tveka inte att ansöka redan idag - varmt välkommen med din ansökan! 

Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 juni 2022
  • Ansök senast: 3 juli 2022

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


23 november 2024

23 november 2024

23 november 2024

22 november 2024