Samordningschef

Arbetsbeskrivning

Samordningschef

KLK:2014:7

Kommunledningskontoret
Kristianstad är handelscentrum i nordöstra Skåne. Den historiska staden ligger mitt i naturen men ändå bara drygt en timmas tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Mycket är på gång och 400-årsjubiléet 2014 har påbörjats. Idag har kommunen ca 80 000 invånare. Men här finns fortfarande gott om utrymme för kreativa människor som vill växa med oss. Är du en av dem?

Koncernledningsavdelningens enhet för Kansli och samordning söker en ledare som har lätt för att identifiera samordningsvinster och omsätta dem till nya men samordnade uppdrag samt att verka för att dessa uppdrag genomförs och kommer till avslut.

Kansli- och samordningsenheten är en bred verksamhet som innehåller specialistkomptenser inom kommunikation, marknadsföring, besöksnäring, webbkommunikation, näringslivs- och landsbygdsutveckling, arbetsmarknadsfrågor, evenemang, juridik och en kanslisektion som är sakkunniga inom den politiska ärendeberedningen. Enhetens fokus är att verka för effektiva genomföranden genom god planering och samordning inom och mellan verksamheter.

Arbetsuppgifter
Som samordningschef ska du identifiera ledningsbehov samt samordna verksamheter med syftet att nå både verksamhetens mål och de strategiska målen med effektivt resursutnyttjande inom kontoret såväl som inom hela koncernen. Du ska tydliggöra uppdrag/projekt med syfte och mål samt under planering och genomförande fokusera på att uppdragsleda, driva, motivera, inspirera och coacha medarbetarna för att nå satta uppdrags/projektmål. Att utveckla metoder och rutiner för ledning, samordning, styrning, uppföljning och avslut ingår även det i dina uppgifter. Vidare ska du verka för att utveckla en lärande organisation med stark samarbetskultur och stort engagemang och delaktighet. Du är ansvarig för enhetens resultat och personal.

Kvalifikationer
Du ska ha högskoleutbildning eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten. Ledarskapsutbildning som bedöms vara relevant är meriterande.

Du ska ha flerårig erfarenhet av arbete i arbetsledande befattning, där ansvar för att leda verksamheter som innehåller flera och inbördes olika kompetensområden ingått. Erfarenhet av att samordna större projekt, samt från arbete som projektledare för stora komplexa projekt och från varumärkesbyggande är meriterande.
Arbetet kräver B-körkort.

Du är en motiverande och inspirerande ledare med förmåga att se möjligheter och att omsätta möjligheter till tydliga uppdrag. Som chef måste du ha fokus på resultat vilket kräver kontinuerlig uppföljning utifrån tids-, kvalitets- och kostnadsramar. Du ska verka för gott samarbete och utveckling både inom som utom den egna organisationen vilket kräver att du är en kommunikativ person med god social kompetens och samarbetsförmåga samt att du är prestigelös. Din helhetssyn och struktureringsförmåga kommer väl till pass i arbetet.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, 100% med tillträde enligt överenskommelse.

För mer information, ta kontakt med
Anders Magnusson, Avdelningschef, 0733-13 61 97

För facklig information, ta kontakt med
Marie Thiman, TCO 044-13 51 68
Kristina Prahl, SACO 044-13 23 53

Sista ansökningsdatum
2014-03-17

Är du intresserad
Du söker tjänsten på, www.kristianstad.se/jobb. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren 044-13 58 07.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kristianstads kommun KRISTIANSTAD
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 26 februari 2014

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

20 november 2024