Samsung Nordics

Arbetsbeskrivning

Teknisk support till Samsung Home Appliances



Samsung utökar nu den nordiska serviceorganisationen och letar efter en engagerad och dedikerad teknisk support för att stödja divisionen för hushållsapparater. Kundnöjdhetsorganisationen är en strategisk del av Samsungs verksamhet och ansvarar för att säkerställa och förbättra tjänsten för elektroniska produkter som säljs i Norden. I egenskap av teknisk support kommer ditt huvudansvar att vara att arbeta med ärenden från vårt Call Center för hushållsapparater i Norden.



Du kommer att rapportera till den nordiska CE-servicechefen i Kista, Stockholm men du kan välja att arbeta från något av våra nordiska kontor (Sverige, Norge, Danmark).



Du kommer att arbeta med:

* Svara på supportärenden från B2C Call Center-agenter angående hushållsapparater som t.ex. tvättmaskiner, torktumlare, kylning och inbyggda produkter

* Du kommer att granska ärenden och instruera våra Call Center-agenter på rätt sätt för att hantera begäran



Lämplig bakgrund:

* Teknisk examen föredras, alternativt erfarenhet av liknande roll

* Erfarenhet av att arbeta med service och support av hushållsapparater

* God kunskap och förståelse för både mjukvara och hårdvara för moderna hushållsapparater



Vem är du?



Vi letar efter en person som har ett genuint intresse för konsumentelektronik och kundservice. Du bör vara slutkundorienterad och lyhörd för deras affärsfrågor.

För att lyckas i rollen måste du vara energisk och självgående med en kort inlärningssträcka och ha förmågan att hitta nya lösningar på komplexa problem.

Samsung är ett dynamiskt företag i en snabb bransch. För att njuta av att arbeta med oss

måste du vara en person som uppskattar ett högt tempo, ständig förändring och har förmågan att ta egna initiativ.



Allt vi gör på Samsung drivs av en otrolig passion för excellens och ett oföränderligt engagemang för att utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabba globala ekonomi är förändringar konstanta och innovation är avgörande för ett företags överlevnad. Som vi har gjort i 70 år siktar vi in oss på framtiden och förutser marknadsbehov och krav så att vi kan styra vårt företag mot långsiktig framgång.



Start: omgående

Anställningen är ett konsultuppdrag med 6 månaders provanställning och därefter stor chans till vidare anställning.



I denna rekrytering och anställning har Samsung valt att samarbeta med Maxkompetens Sverige AB. Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att maila eller ringa på 070-611 02 75



Välkommen med din ansökan. Tillträde kan komma att ske innan ansökningstiden löper ut, så ansök redan nu!

Kontaktpersoner på detta företaget

Carolina Löfgren
070-611 02 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 september 2020
  • Ansök senast: 3 oktober 2020

Besöksadress

Solna
None

Postadress

17141
0180, 17141

Liknande jobb


10 oktober 2024