OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Planeringsavdelningen är en stabsfunktion inom universitetsadministrationen och utgör ett stöd till universitetsledningen i övergripande strategiska frågor. Vi söker nu en ny samverkanskoordinator.
För fullständig annons se: www.slu.se/lediga-tjanster
Arbetsuppgifter: Samverkanskoordinatorn har som huvudsaklig uppgift att stödja vicerektor för samverkan i arbetet med att utveckla SLU:s samverkan, både internt och externt. I arbetsuppgifterna ingår självständigt handläggnings- och utredningsarbete, projektledning och kontakter med forskare och externa intressenter samt utveckling av processer för samverkan, t ex. arrangerande av seminarier och mötesplatser. Samverkanskoordinatorn är också sekreterare i SLU:s samverkansråd.
Anställningen är placerad i Uppsala men resor till SLU:s övriga orter liksom andra resor, främst inom Sverige förekommer.
Kvalifikationer: Du som söker ska ha akademisk examen och erfarenhet av projektledning. Egen erfarenhet av forskning är meriterande. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Du har en för arbetsuppgifterna relevant erfarenhet av att koordinera flera parallella aktiviteter samt relevant erfarenhet av relationsbyggande arbete. Erfarenhet av samverkan mellan akademi och näringsliv eller andra samhällsaktörer är en fördel.
Arbetet är förenat med många kontakter både inom och utom universitetet och ställer höga krav på självständighet, samarbets-, initiativ- och organisationsförmåga. Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet.