OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Malmö, Jönköping, Kristianstad
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Samverkansledarens övergripande arbetsuppgifter är att organisera, utveckla och genom hela projektet leda samverkansgruppen samt samverkansgruppens möten, följa utvecklingen i sam-arbetsmötena samt projektanpassat utbilda gruppen.
Samverkansledaren har den huvudsakliga kontakten med projektledningen.
Leda/ansvara för:
- Samverkansprocessen/samverkansarbetet för att bidra till en god samverkan
- Samverkansgruppsmöten
- Engagera och motivera projektmedlemmar
- Utbilda, coacha och stötta projektmedlemmar angående samverkan samt hålla sam-verkanskulturen levande
- Koordinera aktiviteter, organisera och planera samverkansarbetet tillsammans med projektmedlemmar
- Föra protokoll/minnesanteckningar och kalla till vissa möten såsom; samverkans-gruppmöten och workshops
- Ta fram rapport över samverkansarbetet per projektens respektive kontraktsår.
- Förebygga och identifiera konflikter samt motverka eskalering om de uppstår
Bidra till att ta fram och verka för:
- Grundprinciper för arbetsmodellen
- Gemensam målstyrning
- Gemensamma konfliktlösningsmetoder
- Gemensam kontinuerlig uppföljning, förbättring och benchmarking
- Gemensam riskhantering
Vid behov medverka och föredra vid projektmöten.
Befogenheter:
- Att vid identifierade konflikter informera samverkansstyrgrupp och ombud
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Dokumenterad kunskap inom grupputveckling och samverkan.
- Dokumenterad erfarenhet av roll med minst 2 års sammantagen erfarenhet av att utveckla grupper samt skapa och driva samverkan som samverkansledare.
- Dokumenterad kunskap om entreprenadsjuridik såsom AB, ABT samt ABK
- Kunskaper i Microsoft Office
- Kunna uttrycka sig väl på svenska i tal och skrift
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
Önskemål om personliga egenskaper:
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström