Sandbergs Redovisning & Revision söker en revisorsassistent

Sandbergs Redovisning & Revision söker en revisorsassistent

Arbetsbeskrivning

Vi erbjuder en perfekt tjänst för dig som vill påbörja eller utveckla din karriär inom revisionsbranschen och som brinner för att hjälpa företagare. Vi ser fram emot att få just dig som vår nästa kollega!

Om företaget
Sandbergs Redovisning & Revision AB ingår, tillsammans med Motala Revisionsbyrå AB, i Zentum Redovisning & Revision AB. Vi är idag 30 medarbetare som tillsammans har en bred och gedigen erfarenhet inom de kompetensområden där vi levererar våra tjänster. Vårt mål, i alla uppdrag, är att göra det enkelt för kunden. Vi är en innovativ aktör i branschen och tar till oss nya arbetssätt samt strävar efter att hänga med i den spännande utveckling som vår bransch befinner oss i.

Sandbergs Redovisning & Revision AB är medlemmar i Baker Tilly Sverige AB, FAR och SRF.

Placeringsort är Linköping, där vi är 10 medarbetare. Du kommer ingå i vårt revisionsteam som utgörs av fyra auktoriserade revisorer samt en revisorsassistent.


Dina arbetsuppgifter
Som revisorsassistent hos oss arbetar du i team och i nära samarbete med kundansvarig revisor och du är delaktig i alla delar av revisionsprocessen. Detta innebär att tillsammans med kundansvarig revisor planera upp revisionsuppdraget, analysera och verifiera räkenskaperna samt att i samarbete med kundansvarig revisor avrapportera till kund. I takt med att du blir mer erfaren kommer rena konsultativa insatser bli en större del av din vardag.

Du får en bra upplärning och introduktion och du har ett bra stöd i mer erfarna kollegor. Du kommer snabbt märka att det är ett spännande och varierat arbete med stor flexibilitet.

Hos oss finns goda möjligheter till vidareutveckling för den som i framtiden vill bli auktoriserad revisor.


Din profil
Vi söker dig som har en civilekonomexamen. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du har ett intresse för ekonomi och vill utvecklas inom revision. Har du erfarenhet från vår bransch är det meriterande.

Tjänsten medför mycket kundkontakt och samarbete med kollegor, varför du som person behöver ha en positiv attityd, vara serviceinriktad och trivas att arbeta i en social miljö.

Som person har du ett stort mått av eget driv. Du trivs med eget ansvar och att ta initiativ. Du är lyhörd, ödmjuk, kommunikativ och självklart noggrann.

Krav för tjänsten är körkort B samt att du skriver och talar svenska obehindrat.


Ansökningsförfarande
I denna rekrytering samarbetar vi med Skill Rekrytering & Bemanning AB. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Susanne Öman, susanne.oman@skill.se alt 013-32 94 08

Urval sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Välkommen med din ansökan!


Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2022
  • Ansök senast: 13 november 2022

Liknande jobb


2 februari 2024

28 januari 2024

12 januari 2024