SAP-kunnig administratör till SSP, Stockholm-Arlanda - Omgående Start

SAP-kunnig administratör till SSP, Stockholm-Arlanda - Omgående Start

Arbetsbeskrivning

Vill du hjälpa Head of Accounting och ekonomiavdelningen på SSP att avsluta ett stort systembyte? Nu söker vi dig som vill arbeta med ett projekt som kommer pågå till från nu och till sista mitten av oktober. Projektet är remote och du kan därför arbeta hemifrån.

Om företaget
SSP är ett globalt företag som är experter på mat och dryck till alla människor som är i rörelse och på resande fot. SSP har verksamheter i 30 länder och finns överallt med deras restauranger och butiker oberoende om du skall ta ett flyg, hoppar på ett tåg eller tar en paus längs motorvägen. Deras varumärken och koncept är designade för alla typer av folk i rörelse. De har alla typer av roller och funktioner i organisationen och en viktig del är att ekonomi och IT-organisationen fungerar på bästa sätt och skapar rätt förutsättningar för övriga organisationen att fortsätta leverera mat och dryck till deras resande kunder.

Om teamet & rollen
I rollen kommer du vara en del av ekonomiavdelningen hos SSP och ha ansvar för att registrera och hantera omkostnadsfakturor i SAP. En stor del av ansvaret kommer innebära att säkerställa att rätt information förs in i SAP på korrekt sätt, du kommer att få följa en redan framtagen process för att på ett enkelt sätt utföra uppdraget. Du kommer att ingå i ett team av flera administratörer som genomför detta projekt och hela gruppen kommer att rapportera direkt till Head of Accounting.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Ta emot listor med information från gamla fakturor
- Hantera omkostnadsfakturor i SAP

Om dig
Vi ser att du har en stark administrativ ådra och är väldigt noggrann i ditt arbete då det är viktigt att rätt information hamnar på rätt plats i systemet.
Utöver detta tror vi även att du har:


- Erfarenhet av SAP
- Tidigare erfarenhet i en administrativ roll
- Har god datorvana och lätt för att ta dig an nya system
- Talar och skriver flytande på svenska och engelska
- Erfarenhet av arbete med faktura- och avtalshantering är meriterande
- Tidigare erfarenhet av redovisning är meriterande

Välkommen med din ansökan!
Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag!

Rekryteringen till denna konsultroll kommer hållas av ambition:x. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ed:Za
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 maj 2023
  • Ansök senast: 17 november 2023

Liknande jobb


15 oktober 2024

6 september 2024