OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sardus är en av Sveriges ledande tillverkare av påläggsprodukter och lätta måltider samt leverantörer av djupfrysta produkter till storhushåll.Produkterna marknadsförs under välkända och starka varumärken.I Sardus ingår 14 producerande dotterbolag i Sverige och Danmark, indelade i fem affärsenheter.Koncernen har drygt 950 anställda och omsatte 2 017 Mkr under 2005.Sardusaktien är noterad på Stockholmsbörsens A-lista sedan 1997.Vill du veta mer gå in på www.sardus.se TVÅ BITR.KEY ACCOUNT MANAGERS till Sardus Chark & Deli Sardus AB består av fem affärsområden, varav Chark och Deli är ett av dem.Affärsområdet omsätter ca 900 Mkr.På säljavdelningen finns idag två KAM-tjänster och vi arbetar framför allt mot ICA, Coop, Axfood och Bergendahlsgruppen.ANSVARSOMRÅDEN Till att börja med kommer du att få arbeta ute mot butikerna för att lära dig grunderna i yrket.Det innebär att du kommer att vara ute i handeln 2-3 dagar per vecka under de 3-6 första månaderna.Du kommer att arbeta tätt tillsammans med en av KAM-funktionerna.Det innebär att du kommer att få följa med och besöka de centrala kundkontakterna och fungera som en back-up för ordinarie KAM. Arbetsuppgifterna består i att: * fungera som back-up till ordinarie KAM, dvs.gemensamt driva affärerna, vara ute hos kunden etc.* driva EMV internt där du har kontakter med produktion och produktutveckling.* driva kategoriprojekt ex Space Management Du rapporterar till Försäljningsdirektören och är placerad i Helsingborg.Antal resdagar uppskattas till 50-80 resor/år, men är mestadels dagsresor.Det innebär i regel att du är en dag/vecka i Stockholm och en dag/vecka på en av fabrikerna.DIN PROFIL Vi ser gärna att du har en civilekonom- eller civilingenjörsexamen.Det är önskvärt med 1-2 års arbetslivserfarenhet, men vi söker personer som är början på sin karriär.Om du är nyutexaminerad vill vi att du har arbetat parallellt med dina studier eller motsvarande.Som person är du drivande och en duktig kommunikatör.Vi arbetar med långa kundrelationer vilket gör att du måste inge förtroende på ett säljande sätt.Självklart är du också en positiv, glad, engagerad och drivande person.Flytande engelska i tal och skrift är ett krav.Vi använder MS Office och förutsätter att du kan hantera de vanligaste programmen som Word, Excel och PowerPoint.Du innehar körkort för personbil (B).SÅ HÄR SÖKER DU TJÄNSTEN Du ansöker till tjänsten genom att besöka www.academicsearch.se och klicka på länken i annonsen.Länken tar dig till ett anmälningsformulär där du fyller i kontaktuppgifter och bifogar personligt brev och CV. Vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den fredagen den 17 november.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marcus Enochsson
040-615 16
Catarina Svensson
040-615 16 00