SAS-programmerare/Utvecklare med senior profil

Arbetsbeskrivning

Enheten för register ansvarar för förvaltning och vidareutveckling av hälsodata- och socialtjänstregister som används för forskning, statistik samt uppföljning och utvärdering. Vi tar emot socialtjänst- och hälsodata från uppgiftslämnare, främst kommuner och landsting.

Vi söker nu en kvalificerad medarbetare som vill arbeta med att förvalta och utveckla en effektiv hantering av våra register/databaser. Hos oss blir du en del av en kultur som präglas av stort engagemang, öppenhet och hög förändringstakt. Som myndighet drivs vi av att bidra till utvecklingen inom välfärdsområdet.

Vi söker dig som vill arbeta med programvaror från SAS Institute och jobba som utvecklare med eget ansvar samtidigt som du ingår i ett team. Du har erfarenhet av databaser, gärna SQL, och vill fortsätta utvecklas i din yrkesroll. Arbetsuppgifterna består av att designa, förvalta, utveckla och dokumentera lösningar för kontroll och återkoppling till uppgiftslämnare samt inläsning av data till hälsodata- och socialtjänstregister.

Vi använder oss huvudsakligen av programvaror från SAS Institute, men också av skriptprogrammering. Din roll blir att vara expert inom ditt område och samtidigt bidra till att leverera helheten tillsammans med kollegor inom avdelningen.

Vi söker dig som har
• eftergymnasial utbildning inom relevant område, exempelvis med inriktning mot programmering, systemvetenskap, statistik eller databasförvaltning
• minst 3 års aktuell yrkeserfarenhet av självständigt arbete inom programmering och systemutveckling
• vana av att självständigt arbeta med SAS-programmering i SAS Enterprise Guide och SAS DI Studio
• goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Som medarbetare på enheten för register är du nyfiken, engagerad och pålitlig. Du har en mycket god problemlösningsförmåga och bidrar gärna aktivt till att skapa effektiva arbetssätt och flöden. Eftersom du ofta arbetar tillsammans med kollegor är du samarbetsinriktad och en lagspelare. Du kan kommunicera på ett pedagogiskt och professionellt sätt, tycker om utmaningar och har lätt för att sätta dig in i nya lösningar och samband. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är meriterande om du har
• vana av att tolka användares behov och förmåga att omvandla behoven till konkreta lösningar
• arbetat med systemintegrationer
• kunskap om hantering av sekretessbelagd data
• erfarenhet från informations- och datamodellering
• testerfarenhet
• erfarenhet av att arbeta på en myndighet
• mycket goda kunskaper i Excel
• erfarenhet av agilt arbetssätt.

Anställningsinformation
Detta är en tillsvidareanställning, med sex månaders provanställning, på heltid med start snarast. Din tjänstetitel blir utredare och placeringen är Stockholm. Tjänsten är placerad på enheten för register, som ingår i avdelningen för register och statistik.

Välkommen med din ansökan senast den 2/10 2020. I ditt personliga brev ber vi dig beskriva dina erfarenheter som matchar den bakgrund och kompetens vi efterfrågar. Ange diarienummer 2.6.1-30092/2020.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Vi erbjuder dessutom bra villkor för bland annat friskvård, flexibel arbetstid, semester och pension.

Om du har frågor om tjänsten, kontakta enhetschef Alexandra Falke. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Gerd Lundberg. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO och Magnus Göransson för ST. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.


God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 september 2020
  • Ansök senast: 2 oktober 2020

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


23 december 2024

Reactutvecklare

Reactutvecklare

23 december 2024