SAS - Socialt ansvarig socionom

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningen satsar, 2020 inspirera vi andra! Tillsammans i samverkan med stort engagemang och delaktighet arbetar vi med ständiga förbättringar! Vi satsar på en attraktiv arbetsmiljö och en verksamhet i framkant! Socialförvaltningen ger insatser till medborgare som på grund av ålder eller funktionsnedsättning behöver stöd i sin dagliga livsföring. Insatserna kan vara hemtjänst, boendestöd, boendeformer och daglig verksamhet.
Vi arbetar målinriktat för att skapa en organisation med hög kompetens och kvalitet. En organisation med brukarmedverkan där individens behov sätts i centrum. Vårt motto är "Vi ger stöd till bättre liv med god kvalitet i varje möte."




ARBETSUPPGIFTER
Socialförvaltningens ledningskontor, enhet utveckling och stöd/service, söker ny kollega. Som SAS, socialt ansvarig socionom, vill vi erbjuda dig ett mångsidigt, stimulerande och meningsfullt arbete med många nära och personliga möten.
Ditt ansvarsområde blir att framgångsrikt organisera, utveckla och säkerställa att god kvalitet vad gäller myndighetsutövning och verkställighet. Det innebär bland annat ansvar för riktlinjer och rutiner inom SoL och LSS, utreda missförhållande enligt Lex Sarah, säkerställa god avvikelsehantering, och utföra verksamhetstillsyn.
Till din hjälp finns kompetenta kollegor och medarbetare som har stor erfarenhet. Du är underställd Utvecklingschefen, i team utveckling och uppföljning medverkar du i kvalitetsarbetet kring socialtjänstens insatser enligt gällande lagstiftning, styrdokument och fastställda beslut.


KVALIFIKATIONER
Arbetet är självständigt och kräver god förmåga att utreda och utveckla kvaliteten inom ditt ansvarsområde. Du är väl förtrogen med de lagar som styr verksamheten och har erfarenhet av myndighetsutövning, gärna inom både SoL och LSS. Du har ett helhetsperspektiv och är analytisk och drivande med förmåga att inspirera andra. Den vi söker har även lätt för att samarbeta och uttrycker sig väl i tal och skrift.
Du har lämplig högskoleutbildning, erfarenhet av liknande arbete och har arbetat på övergripande nivå.
Körkort krävs.
Erfarenhet av arbete med övergripande kvalitet och utvecklingsarbete krävs.

ÖVRIGT
För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.

Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jon Rydholm
0380-51 85 40
Fackliga representanter nås via Medborgarkontore
0380-51 80 00
Verksamhetschef Camilla Nord
0380-518963
Verksamhetschef Malin Johansson
0380-51 82 50
Verksamhetschef Jon Rydholm
0380-51 85 40
Stabschef ekonomi och IT Daniel Aronsson
0380-51 85 55
Områdeschef Angelica Florin
0380-518622
områdeschef Elisabet Lind
0380-51 82 59
områdeschef Pia Lindell
0380-51 88 16
Områdeschef Susanne Rundqvist
0380-51 87 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nässjö kommun, Socialförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Efter överenskommelse.
  • Publicerat: 12 april 2017

Besöksadress

Rådhusgatan 28 Nässjö
None

Postadress

Stadshuset, Rådhusgatan 28
Nässjö, 57132

Liknande jobb


SQE till ledande industrikund i Västerås

SQE till ledande industrikund i Västerås

21 november 2024

20 november 2024