OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Granngården hjälper dig med allt som rör odling, djur och natur. Hos oss hittar du pålitliga produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration – så att du ska få de bästa förutsättningarna för att kunna leva ett jordnära liv. Granngården har stöttat drömmar sedan 1880, då vi öppnade vår första lilla gårdshandel på den småländska landsbygden. Idag, 140 år senare, har vi över 100 butiker runt om i landet och e-handel på granngården.se.
Vårt huvudkontor är placerat i Malmö och vår distributionscentral finns i Jönköping. Granngården har cirka 950 anställda. Omsättningen 2022 var ca 2,6 Mdkr. Granngården ägs sedan 2016 av norska Felleskjøpet.
Administratör/Kundtjänstmedarbetare till Grannhjälpen under säsong
Grannhjälpen är en servicetjänst som Granngården erbjuder för att ge kund extra trygghet vid köp och ägande av maskiner. Genom Grannhjälpen kan kund boka tjänster såsom service och reparation av trädgårdsmaskiner, vinterförvaring av robotgräsklippare och sekatörservice.
Nu söker vi en engagerad, stresstålig och positiv kundtjänstmedarbetare till vårt servicekontor i Malmö. Är du jordnära och tycker om att ha många ”bollar i luften”? Då är du välkommen att skicka in din ansökan!
Uppdraget inom Granngården:
Du kommer arbeta i ett glatt team och ha hand om kundkontakt samt administration efter att kund har bokat en tjänst av Granngården AB.
Som en del av vår Servicegrupp på Granngården är din främsta uppgift att ha kundkontakt via mejl och telefon. Några av de arbetsuppgifter som rollen innefattar:
Ha daglig kontakt med våra kunder och butiker via mejl och telefon.
Ha daglig kontakt med våra tekniker.
Ansvar för att kund får meddelande och information om sin inlämnade trädgårdmaskin.
Svara på frågor om våra tjänster.
Övriga administrativa uppgifter.
Kvalifikationer:
Erfarenhet inom serviceyrket samt administrativa arbetsuppgifter är en stor fördel.
Då din arbetsdag består av att du sköter den administrativa delen via en PC så är IT-kunskaper ett krav.
Goda kunskaper i Officepaketet.
Flytande svenska i tal och skrift.
Tidigare erfarenhet inom bokningssystemet Expandit är meriterande.
Personliga egenskaper såsom hög servicekänsla, drivkraft, god samarbetsförmåga, ordningssinne och ett genuint intresse för våra kunder är några av de egenskaper som vi värdesätter högt.
Utöver ovanstående personliga egenskaper är det viktigt att du som anställd inom Granngården är en god ambassadör för företaget och att du kan identifiera dig med vår kultur:
* Jordnära * Engagerade * Kundfokuserade * Vinnare *
Vi erbjuder:
Ett varierande arbete i en stimulerande miljö där du får friheten att utveckla kompetenserna inom försäljningsbranschen. Du får dessutom trevliga och inspirerande arbetskollegor!
Granngården arbetar strategiskt för att bidra till en hållbar utveckling. Vi uppmuntrar nya idéer, synsätt och arbetar för en dynamisk organisation. Vi vet att en bredare mångfald skapar grunden för en bättre utveckling, både individuellt och som organisation och strävar efter att stärka vår mångfald i alla våra nyrekryteringar.
Tjänsten och ansökan:
Omfattning: Säsongsanställning, heltid 100%
Tid och tillträde: Maj – Augusti
Placeringsort: Malmö och visst arbete på distans
Du är välkommen med din ansökan så fort som möjligt, då vi arbetar löpande med urvalsprocessen. Inga ansökningar skickas direkt till e-post utan sker via ansökningslänken nedan. Vi ser fram emot din ansökan! Sista ansökningsdag är 2023-04-23.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Chef Jenny Johansson på jenny.johansson@granngarden.se