OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping out customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate - by being a strong and personal financial partner.
Job ID: 12488
Vi söker en Investment Specialist till teamet Värdepappersdesken. Vi söker dig som ser alla tillfällen som lärande och som trivs med att vara ansiktet utåt och öka kundnöjdheten. Du kommer att arbeta i ett team av engagerade kollegor i en spännande högtempomiljö och tillsammans hjälper vi till att uppfylla våra kunders behov som förändras hela tiden.
Om tjänsten
Du blir en del av VP-desken där du utför aktier och värdepappersrelaterade affärer över telefon för våra kunder inom Personal Banking och Corporate och Business Banking. Du bidrar också till att öka kundernas kunskap kring deras investeringar och supporterar med investerings-affärer.
Dina fokusområden blir att:
* Placera och utföra kundens investeringsorder över telefon.
* Bidra till positiva kundupplevelser när det gäller kunders affärer inom börshandlande produkter och aktier samt daglig genomgång av Nordeas analyser/rekommendationer och marknadsläget.
* Stödja kunderna med vanligt förekommande frågor om konto, bolagshändelser, flyttar, handel etc.
* Supportera och guida kunderna över telefon inom Nordeas Digitala aktiehandel.
Tillsammans med dina kollegor ansvara för att öka kundnöjdheten med hög effektivitet och förmåga att lösa ärendet vid första kundkontakt.
Vi sitter i Nordeas lokaler vid Kungsträdgården/Stockholm och teamet består av ett professionellt gäng som har ett stort intresse och kunskap i investeringar/värdepapper samt strävar efter bästa service för våra kunder.
Vem du är
Collaboration. Ownership. Passion. Courage. Det är de fyra värderingar som guidar oss alla i att vara som bäst. Vi tror att du gillar att lära dig nya saker och ser fram emot att bidra med dina idéer. Du är pålitlig, ger andra spelrum och säger vad du tycker och tänker – även när det tar emot.
Din profil och bakgrund:
* Du har ett naturligt sätt att skapa kontakt, relationer och förtroende, gärna över telefon eftersom det är vår huvudsakliga kommunikation med kunder.
* Mycket goda kunskaper inom aktier och värdepappersmarknaden.
* Ett plus om du har kunskap eller praktisk erfarenhet av värdepapper-och optionshandel.
* System/plattformsvana med Infront, Front Arena och Nordea Investor.
* Professionella kunskaper i engelska och svenska, i både tal och skrift.
* Service- och lösningsorienterad, energisk, proaktiv, utåtriktad och anpassningsbar.
* SwedSec licens är en fördel.
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 15/12/2022. ekryteringsprocessen kan komma att starta innan angivet slutdatum.
För mer information om tjänsten, är du välkommen att kontakta: Boris SimonderBoris.Simonder@nordea.com.
Vi tror att mångfald bidrar till att våra team uppnår bättre resultat. Därför strävar vi efter att skapa team med en mix av profiler med olika kön, i olika åldrar och med olika bakgrund och erfarenheter. Endast för kandidater i Sverige -för facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.com eller SACO på saconordea@nordea.com.