SBAB i Karlstad söker Kundansvarig till team Spara & Låna Privat

Arbetsbeskrivning

SBAB bildades 1985 och ägs av svenska staten. Vår affärsidé är att med nytänkande och omtanke erbjuda lån och sparande till privatpersoner, bostadsrättsföreningar och fastighetsbolag i Sverige. För att särskilja oss på bolånemarknaden, långsiktigt förstärka vår position och uppnå vår vision – Sveriges bästa bolån - arbetar vi ständigt med att utveckla vårt kunderbjudande. Antalet kunder uppgår till cirka 350 000 och vi är ca 400 medarbetare. SBAB hade Sveriges nöjdaste bolånekunder 2014, enligt Svenskt Kvalitetsindex, något vi är mycket stolta över.

Hur är företaget där jag kommer att jobba?

På SBAB vill vi utmana och skapa konkurrens på både bolåne- och sparmarknaden. Kraven är tydliga och tempot är högt. Vi har en stark värdegrund med tydliga värderingar. De styr hur vi leder och hur vi verkar mot varandra och våra kunder.

Vill du bli en del av vårt team och hjälpa Sverige mest nöjda Bolånekunder att stanna länge och växa med oss? Då är det dig vi söker! Manpower rekryterar nu medarbetare till SBAB för att förstärka teamet inom SBAB:s Kundcenter på Privatmarknad i Karlstad.

Vad betyder tjänsten för SBAB?

Som kundansvarig är du en avgörande kugge i hjulet för verksamheten. Tack vare dig får SBABs kunder den hjälp de behöver och kanske ett erbjudande de inte kan tacka nej till! Du bidrar till att öka kundnöjdheten och på så sätt vara ansiktet utåt.

Om jobbet

Du kommer att bli anställd på SBAB Kundcenter. Ditt huvudansvar kommer att vara att hjälpa SBABs kunder genom att ta hand om och svarar på deras frågor, förmedla nya tjänster och lösningar och framförallt att du säkrar att de har rätt utbud, stannar kvar hos oss och får Sveriges bästa bemötande och service. Du förmedlar såväl utökning av Bolån, Nya privatlån som Sparande och våra övriga tilläggstjänster parallellt med att du ger service och stöd och svarar på kundernas frågor. Ditt viktigaste arbetsredskap är telefon men även skriftliga kontakter via mail och sociala medier används. Du stödjer även kunden i att använda våra webbtjänster. Du etablerar goda kundkontakter, strävar efter hög kundnöjdhet och arbetar aktivt och på ett professionellt sätt med merförsäljning i kundsamtalen. Du bryr dig om kunden och jobbar med enkelhet och är kundens stöd i bolånefrågor och tjänster däromkring.

Du lever och förmedlar våra värderderingar och du kommer att coachas och stöttas för att kunna uppnå fastställda mål.

Tjänsten omfattar 75% - 100% av heltid och arbetstiden är förlagd måndag-söndag 08.00-21.00. Tillsättning sker löpande från slutet av juli.

Vad måste jag kunna innan jag börjar jobba som kundansvarig hos SBAB?

•Du har erfarenhet av kundservice och av säljande kundrelationer, gärna inom finansiella tjänster

•Du har minst gymnasiekompetens, gärna med inriktning på ekonomi

•Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift

Vilka personliga egenskaper är viktiga?

•Du är en god lyssnare och har ett förtroendegivande sätt

•Du har en hög servicekänsla med kunden i fokus

•Du är säljande, målmedveten och älskar att göra affärer

•Du är en teamplayer som vill vara en del i att både du och ditt team lyckas

Mer information

Mer information om SBAB hittar du på www.sbab.se. SBAB erbjuder en attraktiv arbetsplats som eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten.

Hur söker jag jobbet?

I denna rekrytering samarbetar SBAB med Manpower. Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande därför kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.

Har du frågor kring tjänsten? Ring Manpower Talent Center på 08-452 33 10 i första hand eller rekryteringskonsult Christina Stenstrand på tel 054-22 18 87 eller mail: christina.stenstrand@manpower.se
För tekniska frågor vänligen kontakta Manpowers Webbsupport på 020-26 51 00.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Christine Johanson

Camilla Norén
+46 40 660 63 24
Charlotte Åvall

Fia Fagerlund
031- 61 72 93
Linda Göhlin

Charlotte Gustafsson
0470-74 55 90
Ulrika Demm
042 - 37 16 47
Sara Ernström

Lotta Dyrén
019-16 65 50
Linda Selin
0660-599 71

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Manpower Huvudkontor
  • 8 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 20 juli 2015

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024