Scandics huvudkontor söker nu en Servicestjärna till Office Support!

Scandics huvudkontor söker nu en Servicestjärna till Office Support!

Arbetsbeskrivning

Oavsett om det är externa besökare eller din kollega som kliver in genom dörren så är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Till Scandics nyrenoverade huvudkontor söker vi nu en ny kollega som tillsammans med övriga i teamet Office Support säkerställer en upplevelse i världsklass!

Scandics huvudkontor är beläget på Sveavägen 167 och är fördelat över tre våningsplan med ca 350 kollegor. På Scandic får du möjlighet att ta ett stort ansvar där du tillsammans med teamet ständigt arbetar för ett utvecklat arbetssätt med service, proaktivitet och nöjdhet i fokus. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens och våra kollegors förväntningar. På köpet har vi därför kul på jobbet!

Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet.

Vad är innebär rollen?

Du som arbetar i teamet Office Support har en flytande och omväxlande roll mellan Reception
och Vaktmästeri där teamet ansvarar för all arbetsyta på våra tre våningsplan. I rollen är du ansvarig för att våra besökare och medarbetare får service i världsklass där du agerar spindeln i nätet genom att lägga tid på detaljerna.

Arbetet i receptionen innebär bl. a telefonväxelhantering, information samt frågor via mejl samt supportera våra hotell med abonnemangslösningar samt telefoni. Arbetet innebär även att du och teamet har det övergripande ansvaret för våra mötesrum samt vårt serviceutbud på kontoret, t. ex. genom att boka möten, vara behjälplig i möteslokalerna gällande teknik, beställa taxi, skapa passerkort och informera kring säkerhet på kontoret m.m.

Arbetet i vaktmästeriet innebär främst att ta hand om våra gemensamma utrymmen. Ditt och dina kollegors ansvar är att hålla vårt kontor snyggt, fräscht och inbjudande. Det innebär bl. a. påfyllnad av kaffe och frukt samt röra sig över våningsplanen för att säkerställa att kontorsmaterial är påfyllt och finns tillgängligt. Arbetet innebär även posthantering, beställningar samt att ta emot leveranser och leverantörer. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, internkommunikation samt enklare underhåll- och säkerhetsarbete.

För att trivas och lyckas i rollen

För att trivas i rollen och teamet ser vi att du är en servicestjärna ut i fingerspetsarna. Du är initiativtagande, driven och en relationsbyggare. Då rollen innebär ett flexibelt arbete i både Reception samt inom Vaktmästeri
ser vi att du är självgående och lösningsorienterad med förmågan att kavla upp ärmarna där det behövs. Då dagarna kan variera till bakgrund i de behov som uppstår så är det viktigt att du har förmågan att vara lyhörd och kunna prioritera efter läge.

Givetvis är du kommunikativ och trivs i sociala sammanhang där det goda värdskapet och helhetsresultatet är i centrum.

Det är meriterande om du har erfarenhet från en liknande tjänst men inget krav, allra viktigast är nämligen din inställning och ditt personliga driv. Ett driv som du själv och andra skulle beskrivas präglas av laganda och ansvarstagande.

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig en tjänst i en spännande och dynamisk organisation som andas framåtanda. Våra kontorslokaler är helt nyrenoverade och dina kollegor inom Scandic ser fram emot att få välkomna dig till vårt varma, öppna, positiva och professionella stämning där vi värdesätter passion för service! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Arbetstiden är förlagd till vardagar, varierande kontorstid enligt schema; 07:30 – 17:00

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida och då alla ansökningar kommer att behandlas löpande kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte med att skicka in din ansökan så snart som möjligt!
I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!

Ps. på vår hemsida kan du läsa ännu mer om hur det är att jobba hos oss, våra förmåner och vår kultur!
Det här är en tillsvidareanställning på heltid.

Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scandic Hotels Sverige
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juli 2024
  • Ansök senast: 31 juli 2024

Besöksadress

SVEAVÄGEN 167
None

Postadress

SVEAVÄGEN 167
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Receptionist

Receptionist

19 november 2024

19 november 2024

Spontanansökan - Receptionist

19 november 2024