OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rajapack AB är en del av franska RAJA Group som grundades 1954 och som idag är den ledande europeiska distributören av emballage. Med 4 500 anställda finns koncernen representerad i 19 europeiska länder och hjälper över 2 millioner kunder i Europa.
RAJA är ett av Skandinaviens snabbast växande bolag inom emballage och vi behöver förstärkning för att ta bolaget till nästa nivå. Vi vågar påstå att vi är emballagebranschens mest spännande start-up. Vill du vara med på resan?
RAJA befinner sig på en spännande resa på den nordiska marknaden och siktar mot att bli ledande även här! Vi har kunder i alla branscher och med hjälp av våra fyra försäljningskanaler (katalog, internet, telefon och fältförsäljning) skall vi fortsätta att expandera snabbt. Vi gillar att utmana och vågar gå vår egen väg. Det gör vi tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.
Om rollen
Du erbjuds en bred, omväxlande roll inom ekonomi/finans på ett ungt och dynamiskt företag som präglas av nytänkande och socialt ansvarstagande.
Du ansvarar för samordningen av de skandinaviska ländernas rapportering till koncernen, säkerställer efterlevnad av såväl koncernens som lokala redovisnings- och skattestandarder. Leder det svenska ekonomiteamet och koordinerar ekonomiteam i Norge och Danmark. Du kommer att ha ett nära samarbete med respektive företagsledning genom att stötta dem med analyser och förbättringsförslag för verksamheten. Rapportering sker direkt till den svenska VD:n och du är affärspartner för andra länders VD/General Manager
• Analys av verksamhet (försäljning, marginal, kostnad, lönsamhet)
• Analysera transaktioner mellan bolagen och koncernen
• Analys av resultat- och balansräkningen
• Budget- och prognosarbete
• Koncernrapportering
• Ad hoc analyser och rapporter
• Delta vid implementering/utförande av olika projekt
• Uppdatering och underhåll i affärssystemet, avseende ekonomi
• Utveckling av ekonomiprocesser och rapporter
• Verksamhetsplanering och medverkande i olika interna projekt
Vem är du?
För att trivas i tjänsten som Finance Manager ser vi att du är driven och gillar ordning och reda. Självgående med eget ansvar samt ett öga för detaljer. Orädd att ta egna initiativ och ständigt söka nya sätt att effektivisera och förbättra processer. Vidare skall du vara social och kommunikativ, då du dagligen kommer att ha nationella/internationella kontakter med olika verksamheter inom koncernen.
• Relevant ekonomisk utbildning med minst 5 års erfarenhet av likvärdigt arbete
• Du är naturligt strukturerad, disciplinerad och noggrann i ditt arbete
• Talar och skriver obehindrat såväl i svenska som engelska. Franska är ett stort plus men inget krav
• Van Excelanvändare
• Kunskaper i Microsoft Navision/Business Central är mycket meriterande
• Meriterande om du tidigare jobbat inom en större koncern, med någon form av grossistverksamhet och lagerhantering
• Du är lösningsorienterad med viljan och förmågan att hjälpa andra
Vi lägger stor vikt till en positiv inställning och personliga kvalitéer.
Övrigt
Utöver lön och årsbonus, friskvård mm erbjuder vi en miljö med framgångsrika och resultatdrivna människor. Som företag är vi mycket måna om våra anställdas trivsel. Vi har nöjet att sitta i nybyggda lokaler vid Landvetterflygplats och ser mycket fram emot din ansökan. Tjänsten kommer att tillsättas snarast.
Har du frågor om tjänsten?
I denna rekrytering samarbetar Raja med Mpya Finance.
Vid frågor om tjänsten kontakta Anna Ström 070-647 48 11 eller Anette Zantelid 073-203 67 77