OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen Östergötland är en modern myndighet som arbetar med samhällsutveckling i hela länet. Vi får våra uppdrag från regeringen och har många kontakter med myndigheter, kommuner och andra intressenter. Som medarbetare hos oss får du ta ansvar, fatta beslut och driva utveckling tillsammans med skickliga kollegor inom många olika yrkesområden.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att tillhöra Servicefunktionen som ingår i Enheten för lednings- och verksamhetsstöd. Vi arbetar med att ge stöd i en mängd olika frågor som reception, repro, vaktmästeri, arkiv, underhåll av lokaler, representation, inköp, upphandling och säkerhetsfrågor. Länsstyrelserna har en central IT-enhet och Servicefunktionen ansvarar också för samordning mellan denna enhet och enheterna lokalt. En viktig uppgift för Servicefunktionen är att förenkla och effektivisera det administrativa stödet.
Dina arbetsuppgifter blir att ta fram handlingar, rensa akter, scanna handlingar, kontrollera de scannade filerna samt att namnge filerna enligt ett givet system. Du kommer att vara en viktig del i arbetet med att förenkla ärendehandläggningen genom scanning och digitalisering av myndighetens äldre handlingar och kartor. Detta är ett led i att vara en modern och tillgänglig myndighet, både internt och externt. Du kommer att ha ansvar för att hålla ihop arbetet i scanningscentralen, vilket bland annat innebär att göra arbetsscheman tillsammans med teamet.
KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har en gymnasial utbildning. Det är en fördel om du har erfarenhet från offentlig verksamhet eller tidigare erfarenhet av scanning och digitalisering. Du har stor erfarenhet av Adobe, Photoshop samt generellt god datavana. Självklart har du också intresse för administration och arkivfrågor. Körkort är ett krav.
Som person är du ansvarstagande, noggrann och inser vikten av att vårda och digitalisera vårt kulturarv. Du kommer gärna med idéer till förbättringar och arbetar alltid för att uppnå bästa möjliga resultat, både för ditt eget arbete och för teamet som helhet. Arbetet ställer krav på att du är självständig och flexibel, samt att du klarar av att slutföra arbetsuppgifter och leva upp till dagligt prioriterade mål. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ylva Jacobsson
013-196238
SACO Pontus Karlbom
013-196358
ST Sofia Meyrold
013-196471
Stabsdirektör Sten Olsson
010-223 52 09
Facklig företrädare för SACO Pontus Karlbom
010-223 52 82
Facklig företrädare för ST Sofia Meyrold
010-223 52 96
Ekonomidirektör Ingemar Strandmer
010-2235234
Servicechef Mikael Daremo
010-223 52 21
GIS-samordnare Erik Årnfelt
010-223 54 64
Projektledare Ranko Simic
010-223 52 97