OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kom och bli en del av Cirkus - ett tillhåll för roligheter, samkväm och oliktänkande! Var med i vårt gäng och skapa lekfulla överraskningar till våra gäster och få dem att lämna oss mätta, nöjda och med ett öppnare sinne. Cirkus är mångt och mycket en multiarena vilket betyder att vi ena dagen kan spela musikal för 1800 sittande gäster och andra dagen hålla en bankett för 700 gäster i full middagsdukning.
Det kanske inte behövs någon närmare förklaring varför vi hållit dörrarna stängda sedan våren 2020. Men äntligen vågar vi, våra arrangörer och artister planera för storslagna föreställningar och vi ser positivt på framtiden. Hösten 2021 är våra scener fullspäckade med stora artister såsom GES, Arvingarna, Danny Saucedo, Timbuktu och många fler. Vi längtar efter att se våra gäster i huset igen. Till detta söker vi därför en scenmästare med särskilt ansvar för ljud och ljus.
Om rollen
Som scenmästare bistår du arenakunder under daglig drift för genomförande av event, konserter och föreställningar. Du ansvarar även för att bistå Scenmästare med särskilt ansvar för fastighet i att övervaka, upprätthålla och försäkra underhåll av scenernas tekniska system och maskiner. Då du har särskilt ansvar för ljud och ljus är det viktigt att du har tillräckliga ljudtekniska kunskaper för att genomföra en enkel konferens eller ett mindre klubbgig. Du bör även kunna anvisa gästande tekniker DMX-kanaler och universum för patch av exempelvis salongsljus eller frontljus.
Rollen kräver god planering, kommunikation och samarbete med Event och programchef i offertförfarande vad gäller gästande event-, konsert- och föreställningsarrangörers behov av ljud- och ljusteknik. Du har även vana av att bistå arrangörer med enkla ljud- och ljustekniska lösningar.
Som scenmästare är du samordnare av tekniska utrustning och ansvarar för organisation av arbetet på plats. I samråd med arenans programchef deltar du i att planlägga och säkerställa genomförandet av omställningar för arenas scener, inklusive allokerandet av externa resurser som bemanningsföretaget etc.
I rollen har du även kännedom om:
maskinerier för salongsgolv, maskineri för stolshantering och liknande.
brandlarmsystem, samt maskinerier för brandridåer och rökluckor.
maskinerier för lingångar, belysningstrossar samt övrigt scenmaskineri.
Din profil
Vi söker dig som tycker att det är rolig att vara involverad i förberedelserna av evenemang och gillar att detaljplanera. Du är flexibel med ett stort kvalitetstänkande och är välorganiserad. Rollen kräver gedigen erfarenhet och vana att arbeta med hela processen; planering, tekniskt avstämning, riggning, scenografi och föreställning. För att ge kunden den bästa upplevelsen kräver rollen att du är praktiskt lagd och inte har något emot att hugga i när det behövs. Du är en person som tycker om att ta egna initiativ, men samarbetar lätt med andra då detta är grundläggande för att möta kundens förväntningar. Du är bekväm med att arbeta på svenska och engelska, samt införstådd i du ibland måste jobba kvällar och helger.
Det är meriterande om du har förarkompetens för truck, saxlyft och andra maskiner som används för arenans scener.
Om tjänsten
Vi erbjuder en heltidsanställning med start datum 1a oktober, detta beslutas efter samråd med dig. Denna tjänst ingår i kollektivavtalet mellan Visita och Unionen. Du rapporterar till Arenachefen.