OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss!
Vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på utveckling och nytänk, vilket bland annat syns genom att vi är utsedda till modellkommun för välfärdsteknik inom Sverige. I förvaltningen arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell vård och omsorg med människan i fokus.
Beskrivning
Vi söker två schemaläggare till bemanningsprojektet inom vård och omsorgsförvaltningen.
Tanken med projektet är att skapa processer för god bemanningsplanering och hållbara scheman inom förvaltningens verksamheter. Bemanningsstrategin ska kännetecknas av kvalitet och hållbarhet med verksamhetens behov i fokus. Det innebär att ta ansvar för resurserna och samtidigt erbjuda en hållbar arbetsmiljö för våra medarbetare. För att åstadkomma detta behöver vi testa olika bemanningslösningar där schema är en viktig pusselbit. Tjänsten som schemaläggare är en projektanställning med varaktighet på ett år men med möjlighet till förlängning.
Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill vara med och bidra till en modern och tydlig bemanningsstrategi för vård och omsorgsförvaltningens verksamhet.
Som schemaläggare är ditt uppdrag att bygga schema för grupper och team i verksamheten. Schemana ska ta hänsyn till följande delar;
· Verksamhetens behov
· Arbetsmiljö
· Lagkrav
· Kontinuitet och kvalitet
· Ekonomi
Du arbetar i nära samarbete med flera olika funktioner och professioner men driver ditt arbete självständigt inom ramen för projektet.
Kvalifikationer
Du har avslutat gymnasialutbildning
Du ska ha god datorvana och flerårig erfarenhet med att arbeta med att skapa schema, det är meriterande om du har erfarenhet av personalsystemet Heroma. Har du erfarenhet av arbete med likande uppgifter i offentlig verksamhet är det ett plus. Du ska ha god kännedom om arbetsrätt, våra kollektivavtal och ekonomistyrning. Du ska vara nytänkande och modig när det kommer till att testa nya arbetssätt och vägar men även att släppa och ställa om då förutsättningarna och behoven förändras. För att lyckas i uppdraget ska du även vara kommunikativ, självgående samt strukturerad och noggrann. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt
Urval kommer att ske löpande
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.