Schemaläggare/samordnare till LSS Funktionsstöd

Schemaläggare/samordnare till LSS Funktionsstöd

Arbetsbeskrivning

Om Leanlink
Leanlink är Linköpings kommuns utförarorganisation och här arbetar vi med verksamhet inom områdena stöd, vård, omsorg, kost och service. Vi är ca 2500 medarbetare som alla arbetar för att göra Linköpingsbornas dagar så bra som möjligt. Vi drivs av att skapa bra dagar för våra kunder och medarbetare samt att bidra till ett tryggt och bra samhälle. Vi är måna om att vår verksamhet ska genomsyras av god kvalitet och professionalitet, men framförallt vill vi att vår omtanke och vårt engagemang ska kännas i allt vi gör. Vi fokuserar på att skapa en bra dag just idag, men också imorgon och på hur vi kan tänka nytt och göra förändringar som förbättrar vardagen för dem vi är till för.

Läs mer om Leanlink och våra olika verksamheter på leanlink.se

Om arbetsplatsen
LSS Funktionsstöd inom Leanlink tillhandahåller verksamhet på Social- och omsorgsnämndens uppdrag enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS-lagen). LSS Funktionsstöd ansvarar för grupp- och servicebostäder, personlig assistans, korttidsavlösning, kultur- och fritidsverksamhet samt anhörigvård. Med våra ca 700 medarbetare erbjuder vi verksamhet med god kvalité, där vi utgår ifrån Leanlinks kärnvärden samt vår gemensamma värdegrund vilket tillförsäkrar brukaren/kunden goda levnadsvillkor.

Är du vår nya kollega som vill skapa bra dagar tillsammans med oss? Vi erbjuder nu en kombinerad tjänst som central schemaläggare och samordnare inom personlig assistans med placering på vårt huvudkontor på Hertig Karlsgatan 5A. 

I vår urvalsprocess till denna tjänst förekommer tester och videofrågor. 

Arbetsbeskrivning
Uppdraget innebär att planera, samordna och genomföra arbetsuppgifter inom områdena verksamhet, medarbetare och ekonomi. Tillsammans med verksamhetscheferna ska du verka för god tillgänglighet, goda kundrelationer, nöjda medarbetare och en ekonomi i balans. Då uppdraget som central schemaläggare nyligen har startats upp inom organisationen kommer du att behöva utforma det nya arbetssättet tillsammans med dina kollegor och chef. Schemaläggningen sker i planeringsverktyget Timecare och du kommer även fungera som support för Timecare planering och pool. 

Som schemaläggare/samordnare har du ett nära samarbete med verksamhetschefer och kollegor men även med externa aktörer och myndigheter.

Arbetstiden är förlagd till dagtid, måndag till fredag med flextidsavtal. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant gymnasieutbildning inom administration/data alternativt vård- och omsorg eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som schemaläggare och samordnare samt erfarenhet av arbete i systemen Timecare Planering och Pool, Heroma och Treserva eller motsvarande verksamhetssystem. Du kan kommunicera muntligt och skriftligt på svenska då arbetet innebär kundkontakter och dokumentation. Då merparten av arbetsuppgifterna hanteras i våra datasystem behöver du ha vana av digitala arbetssätt och med lätthet kunna navigera i olika system. 

Vi söker dig som tar ansvar för din uppgift, som strukturerar upp ditt arbete och som driver dina processer vidare. Du kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt och håller tidsramar. Du förstår numeriska underlag och löser sådana uppgifter snabbt och korrekt. Då denna tjänst innebär att verka i olika sammanhang krävs att du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Genom ditt tydliga sätt att kommunicera säkerställer du att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Därtill ser vi att du har förmåga att bibehålla ett realistiskt perspektiv på situationer, även i pressade situationer och förblir motiverad och effektiv trots eventuella bakslag och besvikelser.  

Information om tjänsten
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Visstidsanställning t.o.m. 220331

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 6319


Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 januari 2021
  • Ansök senast: 14 februari 2021

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024