Schemaplanerare - Evidensia Djursjukvård, Malmö Djursjukhus

Schemaplanerare - Evidensia Djursjukvård, Malmö Djursjukhus

Arbetsbeskrivning

IVC Evidensia är Europas ledande leverantör av veterinärvård baserad i tio länder. Evidensia är en del av IVC Evidensia, en grupp med mer än 1 300 djursjukhus och kliniker i Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Nederländerna, Norge, Sverige, Schweiz, Irland och Storbritannien. Evidensia är marknadsledande på den svenska marknaden och erbjuder trygg och personlig vård för hundar, katter, exotiska djur och hästar. På lokala djurkliniker och specialiserade djursjukhus i hela Sverige får viktiga familjemedlemmar hjälp med förebyggande friskvård, primärvård, akutvård, avancerad kirurgi och rehabilitering. Varje möte med djur och ägare ska göra skillnad och tillsammans tar våra engagerade medarbetare emot över 500 000 patientbesök per år.

Vi vill vi vara det allra bästa för djuren och Sveriges mest attraktiva arbetsgivare inom djursjukvård.


Våra kärnvärden engagemang, glädje, respekt, kompetens och innovation genomsyrar vårt arbete.
 
Om tjänsten: Evidensia Djursjukvård befinner sig i en händelserik fas och står inför flera spännande utmaningar.
 
Till Evidensias Djursjukhus i Malmö med över 120 medarbetare söker vi nu en Schemaplanerare med helhetsansvar för schemaläggningsprocessen och som trivs med att vara en del av en framåtsträvande organisation.

Djursjukhuset i Malmö är ett av Sveriges och Europas största djursjukhus. Djursjukhuset i Malmö har en positiv utveckling, vilket bland annat inneburit att djursjukhuset under senhösten skall bygga ut med ytterligare 1 500 kvm. Djursjukhuset fungerar som remissinstans för ett stort antal kliniker och djursjukhus. Detta tillsammans med en akutmottagning som är öppen 24 timmar om dygnet, årets alla dagar, gör att vi har en varierande bredd av patienter. Vi har hög kompetens inom kirurgi, ortopedi, internmedicin, odontologi, akut- och intensivvård samt rehab. Tillsammans jobbar vi för djurens bästa varje dag och tillsammans skapar vi en arbetsplats med trygghet och trivsel i fokus för så väl oss kollegor som för våra djurägare och patienter.

Vi förväntar oss att du självständigt lägger schema för sjukhusets alla anställda samt administrerar löpande förändringar till följd av sjukfrånvaro, semester, föräldraledighet mm. Du ansvara för att optimera och koordinera verksamheten och scheman utifrån de tre perspektiven medarbetare, kund och ekonomiska resultat. Du gillar att få effektivisera och förbättra rutiner och är initiativtagande i utvecklingsprojekt. Du kommer kontinuerligt att förbättra flöden, processer och rutiner för en bra effektivitet med kund och kvalitet i fokus.
 
Du kommer att ha ett nära samarbete och kommunikation med såväl medarbetare som chefer och behöver säkerställa att budskap når fram och att förväntningar är klara för alla parter.

Kvalifikationer: 
Vi söker dig som är en god administratör, strukturerad och analytisk samt har tidigare erfarenhet av schemaläggning och bemanning. Har du arbetat i en verksamhet som har dygnet runt bemanning är det meriterande. Du har goda datakunskaper och är van vid att arbeta i Excel. Du har grundläggande kunskaper kring arbetsrätt/kollektivavtal. Självklart ser vi det som positivt om du tidigare har varit verksam inom vår bransch. Du är en trygg och stabil person som har förmågan att strukturera ditt arbete och förstår vikten av att vara noggrann. Du har förmågan att tänka i flera steg, se flöden och skapa överblick för att organisera och planera scheman för verksamheten. 
Som arbetsgivare engagerar vi oss mycket i vår personals utveckling och trivsel för att upprätthålla hög kompetens och god stämning. 

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. 
 
För att söka tjänsten går du in på Future Managements hemsida: www.futuremanagement.se. Har du några frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Titti Bergholtz på Future Management, 070-827 11 23. I Future Managements rekryteringsuppdrag kan sociala medier utgöra en del av rekryteringsprocessen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rolf Lindgren
0705136694
Alexander Lindgren
0727407998
Titti Bergholtz
070-827 11 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Future Management
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 mars 2020
  • Ansök senast: 13 april 2020

Besöksadress

Erik Dahlbergsallén 15
None

Postadress

Erik Dahlbergsallén 15
Stockholm, 11520

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024