OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lilla Edets kommun är en av kommunerna i Göteborgsregionen, gynnsamt belägen längs Göta älv med närhet till Göteborg, Trollhättan och Uddevalla. De goda kommunikationerna ger oss möjligheten att fortsätta växa och utvecklas.
Vi är stolta över våra cirka 1 500 medarbetare som dagligen arbetar för att skapa bästa möjliga förhållanden för våra drygt 14 500 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Hos oss har vi nära till varandra och tack vare vår storlek har du goda möjligheter att påverka och utveckla våra verksamheter.
Här njuter du också av vacker älvmiljö, rik natur och spännande spår av unik historia. I Lilla Edets kommun arbetar vi ständigt för ökad livskvalité och glädje i vardagen, både för våra invånare och för dig som väljer att jobba hos oss.
Väl mött i Göta älvdalens pärla - vi gör det tillsammans!
Beskrivning
Längtar du efter ett nytt jobb där du kan jobba självständigt och ta stort ansvar? Är du strukturerad, kreativ och lösningsfokuserad? Då kan det vara dig som vi söker!
Enheten för bemanning och administration är en stödfunktion till samtliga verksamheter inom vård och omsorg och funktionsstöd.
Enheten består av åtta administratörer och en enhetschef. Här arbetar vi bland annat med rekrytering av nya timvikarier, bemanning av korttidsfrånvaro, schemaplanering, avgiftshantering, systemstöd och utbildningar. Nu när vi ska utveckla arbetet med central schemaläggning söker vi en schemaplanerare till vår grupp!
Vårt arbetsklimat präglas av förtroende och frihet under ansvar. Här samarbetar vi och hjälper varandra. Vi är positiva och tar ansvar för varandras arbetsmiljö där vi alla bidrar med vår kunskap för att nå våra gemensamma mål.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer vara att upprätta samt planera i schema åt verksamheterna enligt vår bemanningshandbok och enligt gällande lagar och avtal. Du fungerar som ett stöd till enhetschefer och medarbetare i schemaplanering och bemanningsfrågor. Du samverkar med dina kollegor för att skapa bästa förutsättningar för hela bemanningsprocessen och använder olika nätverk för att omvärldsbevaka området.
Kvalifikationer
För att passa för den här tjänsten skall du ha en utbildning på lägst gymnasienivå samt flerårig erfarenhet av att arbeta med schemaläggning, gärna inom vård- och omsorg och funktionsstöd. Du ska ha goda kunskaper kring arbetstidslagen och arbetsmiljölagen. Har du kunskap i Multi Access ses detta som meriterande. Arbetet kräver goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift samt god IT-vana.
För att lyckas i rollen ska du vara duktig på att se till helheten, vara strukturerad i ditt arbete samt ha en god analytisk förmåga. Du behöver trivas i att arbeta självständigt samtidigt som samverkan är en framgångsfaktor. Arbetet innebär många olika kontakter så du behöver vara duktig på att skapa och vidhålla goda relationer. Du trivs med att utbilda andra och vill gärna utveckla ditt sätt att kommunicera. Vidare ser vi att du genom din positiva inställning bidrar till ett bra arbetsklimat i gruppen då vår arbetsmiljö lägger grunden för att vi ska trivas på jobbet och utföra ett bra arbete. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
Intervjuer kan komma att hållas redan innan ansökningstiden går ut så vänta inte med din ansökan - sök redan idag!