OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Österlen skapar vi förutsättningar för hög livskvalitet där Tomelilla kommun är en plats för inspiration och utveckling. Kommunen har cirka 800 medarbetare och vi erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter, delaktighet genom tillit och möjlighet till balans mellan jobb och fritid.
Vi är just nu på en utvecklingsresa med fokus på att effektivisera och förbättra vår service. Vår ambition är att vara ledande i att ta till vara på de möjligheter som digitaliseringen ger. Kort sagt- vi ska göra det enkelt för alla som bor i, verkar i eller besöker Tomelilla kommun.
ARBETSUPPGIFTER
Som schemaplanerare och bemanningsplanerare hos oss har du ett roligt och meningsfullt arbete med stort ansvar.
Arbetet utförs till stora delar i systemstödet Time Care Multi Access och Time Care Pool. I arbetsuppgifterna som schemaplanerare är du ansvarig för hela schemaprocessen, det vill säga både innan, under och efter att schemat är färdigställt. Du ansvarar även för att uppdatera scheman och slutföra diffkorrigering tillsammans med chefen. Vidare ingår det att förlägga och markera resurspass.
En viktig del av uppdraget är att coacha/utbilda kommunens medarbetare i systemstödet.
Som bemanningsplanerare ansvarar du för bland annat att tillsätta vikarier och att administrera samt underhålla systemet. Det ingår även att utbilda och vara en support för användare i systemet samt följa upp vikarier. Uppdraget innebär att hitta bästa möjliga matchning till lediga arbetspass, det vill säga rätt person till rätt plats i rätt tid. I denna tjänst kommer du ha ett tätt samarbete med verksamheter och timavlönade, samt kontinuerliga avstämningar med chefer och timavlönade.
Arbetstiden är förlagd under dagtid och tjänstgöring var tredje helg.
KVALIFIKATIONER
För att bli aktuell för anställningen krävs att du har utbildning som motsvarar minst gymnasienivå. Du ska ha goda kunskaper i systemen Time Care Multi Access och Time Care Pool. Du ska ha mycket god kunskap av schemaläggning och logistiken kring detta, då det är en stor del av ditt dagliga arbete. Meriterande är kunskaper inom bemanningsekonomi.
För att lyckas i denna roll krävs det att du är trygg i dig själv och har en hög servicekänsla och en god förmåga till samarbete. Det är viktigt att du är strukturera och kan hantera flera frågor samt arbetsuppgifter parallellt, det vill säga att du är flexibel och kan skifta fokus mellan arbetsuppgifter. Du behöver kunna arbeta självständigt och driva arbetet framåt. För att hålla en hög kvalité i arbetet krävs också att du är nyfiken på kommunens verksamheter och intresserad av utveckling samt förändringsarbete.
Du tycker om att planera och samordna resurser på bästa sätt. Du är bra på problemlösning, hittar flexibla lösningar och har ett logiskt tänkande. Du trivs i rollen som utbildare och har ett coachande och pedagogisk förhållningssätt.
Du behärskar det svenska språket väl i både tal och skrift.
ÖVRIGT
Tomelilla kommun har rökfri arbetstid.
Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.
Tomelilla kommun samarbetar med nätverket Tandemrekrytering Österlen. Mer information finns på www.tomelilla.se
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Vismas support (0771-693 693).
Inför rekryteringsarbetet har Tomelilla kommun, tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Eva Viggh
0417-182 78
Ekonomichef Anders Eriksson
0417-183 05
Kommunikationschef Helene Grafman
0417-18230