Schemaspecialist till Åhléns City Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vi på Åhléns är stolta över att vara ett av Sveriges starkaste varumärken. Vi har idag 65 fina varuhus runt om i hela Sverige och e-handel via åhlens.se. Företaget grundades redan 1899 som ett litet postorderföretag i Insjön i Dalarna men har vuxit till att idag omsätta 4,8 miljarder och våra 3 000 skickliga medarbetare möter 80 miljoner kunder varje år. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt.
Vi har ett högt engagemang hos våra medarbetare och vi brinner för att bli lite bättre varje dag. Eftersom vi är en del av Sveriges största detaljhandelskoncern Axel Johnson AB finns goda utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare.

Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter och lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.
Vi erbjuder dig
Som Schemaspecialist är ditt uppdrag att genomföra och utveckla våra schemaprocesser och därmed skapa en lönsam bemanningsstrategi. Ditt huvudsakliga mål är en optimal bemanning utifrån det behov som finns samt i enlighet med arbetstidslagen och gällande kollektivavtal.
Jenny Delgado som har rollen idag berättar att det roligaste med hennes arbete är att: ”Det är allt knep och knåp med att bygga scheman och lyckas få ut så bra och kostnadseffektiva scheman som möjligt utifrån driftens behov. Att få jobba nära avdelningscheferna och supporta dem i schemafrågor för att underlätta och minimera deras administrativa arbete.”
Du är en person som stimuleras av att självständigt strukturera ditt eget arbete, allt från specifika schemafrågor till att planera och presentera utbildningsmaterial inom schemaområdet till varuhusets avdelningschefer. Du är analytiskt lagd, har en god systemvana samt är kommunikativ då arbetet innebär att vara pedagogiskt rådgivare till våra avdelningschefer i schemafrågor. Har du en förståelse för driften, kanske arbetat som butikschef eller avdelningschef tidigare och är redo för ett steg i denna riktning i din karriär? Då kan du vara vår nya schema-stjärna!
Som schemaspecialist kommer du huvudsakligen att:

Säkerställa att schemaprocessens alla delar är uppdaterade och relevanta
Tillhandahålla information och planeringsmaterial till avdelningschefer för schemaarbete
Supporta, utbilda och vara en rådfrågande funktion för våra avdelningschefer inom schemaläggning, bemanning och avtal
Skapa och dag-, månad- och årsscheman och genomföra schemaändringar löpande under året

Du ingår i varuhusets säljsupportavdelning och teamet innefattar även specialister inom bemanning och rekrytering. Tillsammans ansvarar vi för våra ansvarsområden gemensamt. Du kommer även att arbeta nära våra avdelningschefer och vara rådgivande i såväl schemarelaterade frågor som tillvägagångssätt i vårt schemasystem TooEasy.

Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig:

Arbetslivserfarenhet av schemaläggning utifrån ATL(arbetstidslagen), gärna inom detaljhandeln
Som lägst godkänd gymnasieutbildning(studentexamen). Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom HR eller personaladministration
Goda kunskaper i MS Office, främst Excel är meriterande
Ett stort intresse för system och schemafrågor som du kan förmedla på ett lärande och pedagogiskt sätt
En god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift och du är bekväm med att hålla i utbildningar och presentationer
Det är meriterande om du har erfarenhet av schemasystemet TooEasy

Du är en person med hög personlig mognad och förmåga att arbeta självständigt, detta då rollen som schemaspecialist innebär ett mycket självständigt arbete. Du har vidare ett stort intresse för lönsamhets- och bemanningsfrågor.
Du utmärker dig genom att du är analytisk, strukturerad och kommunikativ. För att lyckas i rollen och trivas på Åhléns tror vi att du tycker om att leverera en hög servicenivå och visar intresse för kollegor genom att du delar med dig av din kunskap och dina idéer.
Tjänsten är ett vikariat på heltid till och med december 2018. Vi ser gärna att du kan börja hos oss i januari månad. Urval kan komma att ske löpande, skicka in din ansökan redan idag!
Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är ambitiösa och vill ge allt på jobbet men värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åhléns Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid 100% Vikariat tom december 2018
  • Publicerat: 13 november 2017

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024