OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
I denna roll ansvarar du för att schemalägga 11 avdelningar om totalt 230 medarbetare. En stor del av rollen är att optimera personalresurser efter organisationens behov i samverkan med försäljningschefer och butikschef. För våra anställda är schemat en viktig del och du är en nyckelperson i utformningen och underhåll av dessa. Du kontrollerar och gör uppföljning av färdigt schema i vårt system SoftOne och har en nära dialog med chefer i frågor angående bemanning och planering utifrån schemaläggning. I din roll är du även ansvarig för att ta fram timbudget utifrån satta nyckeltal. Vidare har du en central roll som med hög tillgänglighet ger service åt dina kollegor i det dagliga arbetet utifrån att säkra upp den dagliga bemanningen. Då vi arbetar i en föränderlig miljö ser vi att du har ett prestigelöst förhållningssätt och är beredd att hjälpa till med HR-stöd i stort som smått. Allt ifrån rekrytering, avtal och information i organisationen till att assistera i att göra butikens frukost.
Om dig
Vi söker dig som är en serviceinriktad, noggrann, strukturerad och kommunikativ. Ditt engagemang och lösningsfokuserade arbetssätt skapar förtroende och bidrar till gott samarbete och goda relationer. Du säkerställer att alla kollegor får den hjälp och information de efterfrågar och är trygg i att självständigt kunna ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Det är viktigt att du kan fatta snabba beslut i en arbetsmiljö med högt tempo och på ett självgående sätt ha förmåga att prioritera utifrån organisationens skiftande. För att trivas i denna roll är det viktigt att du har inställningen ”inga problem” och ser lösningar istället för hinder.
Kravprofil
- Avslutad gymnasieutbildning
- Tidigare erfarenhet av liknande arbete såsom schemaspecialist, bemanningskoordinator, planerare eller liknande.
- Goda datorkunskaper, MS Office
- Goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift
- Erfarenhet av arbete i butik inom detaljhandeln
Meriterande
- Kunskaper i schemahandläggningssystemet SoftOne
Om oss
ICA Maxi Nacka är en butik i framkant och vi vågar påstå att vi är Sveriges modernaste stormarknad. Vi vann Fernando di Lucas hederspris och årets ekoinsats 2020 i dagligvarubranschen och har som mål att vara först och främst som arbetsgivare. Vi är en arbetsplats med ett socialt klimat som vill stimulera till ökad kunskap, utveckling, lärande och ansvarstagande.
Att värna om vår personal är viktigt för oss och här finns möjlighet till interna och externa utbildningar, friskvårdsbidrag, frukostbuffé, högtidsluncher och årliga presenter. Vi på Maxi ICA Stormarknad Nacka sätter stor stolthet i det vi gör, nämligen att bidra till Nackas bästa matupplevelse.
Omfattning och tillträde
Heltid, start omgående. Tjänsten är en tillsvidareanställning och provanställning tillämpas. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!