Schenker AB distrikt Karlstad söker en Trafikledare

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.

Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!

Dessutom erbjuder vi:

* Friskvårdsbidrag, Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Klämpermission - en individuell pott med timmar som kan tas ut som ledighet, primärt i samband med klämdagar
* Möjlighet att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
* Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat
* Vi värnar om våra medarbetare och hos oss vill vi att du skall känna dig trygg. Hos oss erbjuds du en samhällsviktig tjänst med möjlighet till personlig utveckling.

Vi söker dig som har en positiv inställning till lagarbete! Är du driven, kommunikativ och målinriktad? Missa då inte chansen att söka till rollen som Trafikledare.


Arbetsuppgifter:


* Som trafikledare ansvarar du för planering, samordning och optimering av avgående godstransporter.
* Dina arbetsuppgifter består av kontakter med kunder, transportörer och medarbetare inom företaget.
* Administrativt arbete och ta emot bokningar från våra kunder via telefon, mail eller via EDI.
* Arbeta kostnadseffektivt med problemlösningar och ekonomisk uppföljning

Din Profil:

Din ledstjärna är kvalitet, du sätter kunden i fokus och du gillar att hantera flera uppgifter samtidigt. Du är drivande, kommunikativ och målinriktad. Du trivs även med operativt arbete där planering och struktur ligger till grund för att lyckas. Du är proaktiv i ditt arbetssätt och ser lösningar framför hinder. Att kommunicera via mail och telefon är något du känner dig trygg med.


* Du gillar att jobba i team men kan även jobba självständigt.
* Det är starkt meriterande om du har dokumenterad arbetserfarenhet av transportbranschen sedan tidigare.
* Du har vana vid att arbeta i olika program och att ha datorn som främsta arbetsverktyg.
* Du har utbildning på minst gymnasienivå och det är önskvärt med transport- eller logistikutbildning.
* Du behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift.


För att lyckas i rollen behöver du ha en positiv inställning till samarbete och trivs med att arbeta i grupp. Din ledstjärna är kvalitet och du sätter alltid kunden i fokus. Du är flexibel, ansvarsfull, målinriktad och tar gärna egna initiativ. Vi ser gärna att du trivs med att arbeta i ett högt tempo med många mål och arbetsuppgifter samtidigt. Du är proaktiv i ditt arbetssätt och ser lösningar framför hinder. Engelska är vårt koncernspråk, så att kommunicera via mail och telefon på både svenska och engelska är något du känner dig trygg med.

Information och ansökan:

Rollen är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader. Arbetsplatsen är placerad på vår terminal i Karlstad och omfattningen är heltid.

Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Johanna Mölder via johanna.moelder@dbschenker.com.
Skicka gärna din ansökan senast 10/9. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundkontroll på aktuella slutkandidater.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 augusti 2022
  • Ansök senast: 14 september 2022

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


23 december 2024

Lageransvarig till Skanska Rental!

Lageransvarig till Skanska Rental!

29 november 2024

Leveransmottagarassistent

Leveransmottagarassistent

20 december 2024