OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.
Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!
Dessutom erbjuder vi:
* Friskvårdsbidrag och Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Möjlighet till att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
* Personlig utveckling i form av utbildning och utvecklingssamtal
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat
Vi söker nu en Produktionssupport till vårt distrikt i Bäckebol. Är du en ansvarsfull och flexibel person som drivs av god service? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Arbetsuppgifter:
Som Produktionssupport ingår du i funktionen Operations Center Land och fungerar som en länk mellan DB Schenkers kundservice, chaufförer och terminalpersonal för att kunna ge korrekta och snabba svar till våra kunder.
Arbetet består av att:
* Agera support mellan produktion och kund
* Hantering av ärenden & frågor från kund gällande gods och paketsändningar
* Lastplanering
* Hantering av aviseringar
* Viss hantering gällande skador och registrering av skador
Vi söker dig som:
* Har avslutad gymnasieutbildning
* Har erfarenhet av administrativt arbete
* Är kommunikativ i tal och skrift på både svenska och engelska
* Har hög servicekänsla, trivs med att arbeta administrativt och har god data-systemvana
För att lyckas i rollen behöver du ha en positiv inställning till samarbete, kundservice och kvalitet. Du är flexibel och ansvarsfull med kunden i centrum. Vi ser gärna att du tar egna initiativ samt har intresse av att lösa problem. Vi ser gärna att du uttrycker dig väl i telefon och via mail då rollen innebär mycket kundkontakt. Har du tidigare erfarenhet från logistik-/transportbranschen är det meriterande.
Information och ansökan:
Rollen är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placeringsort är Bäckebol.
Omfattningen är heltid.
Vid frågor är du välkommen att kontakta Lejla Smajic, Manager Booking Department, via lejla.smajic@dbschenker.com
Skicka gärna din ansökan senast 15 februari. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundkontroll på aktuella slutkandidater.
Välkommen med din ansökan!