OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 76.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!
Schenker AB, distrikt Jönköping, söker en sälj- och produktionskoordinator. Tycker du om att driva projekt och har erfarenhet av logistik och vara med där det händer? Då är det här tjänsten för dig.
SPK har en viktig roll inom distriktskontoret för att säkerställa att kundunika uppdrag implementeras och vårt åtagande mot kund håller utlovad kvalitet. SPK är en länk mellan försäljning och produktion och har en betydande roll i samverkan med våra större kunder och åkerier inom distriktet.
Befattningen som sälj- och produktionskoordinator innebär att du driver projekt i samband med kundförfrågningar tillsammans med ansvarig säljare. Du är även ansvarig för löpande produktion och kvalitetsåtaganden gentemot ett antal kunder. Syftet är att finna konkurrenskraftiga och kostnadseffektiva kundlösningar, där både kundens och vår egen verksamhet skall fungera utan störningar.
Du skall vara ett aktivt stöd till säljare för analys av affärsmöjlighet när kunden har behov av transportlösningar. Offert- och kontraktsgenomgång internt är en viktig uppgift i din roll. I arbetet ingår även att sammankalla, samordna och driva offertarbeten samt att ansvara för kund-implementeringar med inriktning på hög kvalitet och kundnytta. Du kommer också att vara ett viktigt stöd internt i organisationen och att aktivt arbeta med EDI-lösningar mellan Schenker och våra kunder. I arbetet ingår att sammankalla, samordna och driva kundteam och kvalitetsteam etc.
Vi söker dig som är social, har ett stort engagemang och som har förmåga att etablera goda kontakter och skapa förtroende både internt och hos kunder. Du är strukturerad, självgående och har god förmåga att planera, leda och strukturera ditt arbete samt trivs att arbeta i grupp. Du behöver också vara uthållig och ha ett inre driv.
Din utbildning är på minst gymnasienivå. Du har goda kunskaper i MS Office och mycket goda kunskaper i Excel. Att du tycker om att räkna och har lätt för matematik är en förutsättning för att trivas i denna funktion.
En bakgrund inom Schenker AB som gett kunskaper om olika datasystem samt att du har upparbetade kontakter inom företaget och vet hur ett distriktskontor fungerar är meriterande för denna befattning. Att du uttrycker dig väl på såväl svenska som engelska i både tal och skrift är ett krav.
Tjänsten är på heltid och placeringsort är Jönköping. Tillträde sker efter överenskommelse.
För mer information är du välkommen att kontakta Ann-Sofie Sandberg via ann-sofie.sandberg@dbschenker.com
Skicka din ansökan senast 8:e november. Urval sker dock löpande.
Välkommen med din ansökan!