Schenker AB söker nu en kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

DB Schenker är arbetsgivaren för dig med engagemang och servicekänsla och som trivs i en stimulerande roll där du själv kan påverka och göra skillnad. Vi erbjuder dig en flexibel tjänst i ett multinationellt företag med personlig och yrkesmässig utveckling. Vi är en mångkulturell arbetsplats och vi arbetar aktivt för en välmående och lustfylld arbetsmiljö genom aktiviteter som främjar god hälsa och gemenskap. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad.

Vi söker nu en positiv person som drivs av hög kvalitet. DB Schenker i Sverige har fem kundservicecenter placerade i Malmö, Jönköping, Göteborg, Örebro och Umeå. Nu söker vi en kundtjänstmedarbetare till kontoret i Jönköping. Bli en av oss!

Vi värnar om våra medarbetare och hos oss vill vi att du skall känna dig trygg. Vi erbjuder våra medarbetare en noggrann introduktion, ett spännande arbete och möjlighet till personlig utveckling. Utöver detta erbjuder DB Schenker även friskvårdsbidrag och personalförmåner via Benify.

Som kundservicemedarbetare bidrar Du till att upprätthålla ett effektivt och professionellt kundservicearbete mot våra kunder. Du kommer att ingå i ett team som tar hand om våra kunders förfrågningar, i huvudsak på nationell nivå men även på internationell nivå. Du kommer att arbeta i ett team, där vi stöttar och hjälper varandra för att få ett bra flöde inom den egna gruppen och gemensamt inom alla kundservicecenter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

* Ta emot inkommande samtal från kunder och hjälpa dem med deras frågor och problem
* Besvara förfrågningar via mail
* Avisera ankommande sändningar för att bestämma tid för leverans

Som person är du empatisk och en god kommunikatör, både i tal och skrift. Du har en positiv inställning till lagarbete, är flexibel i ditt arbetssätt och vill bidra till gruppens och företagets bästa. Du är lösningsorienterad, självgående och trivs i ett högt arbetstempo.

Kvalifikationer för tjänsten:

* Erfarenhet av kundtjänstarbete via telefon
* Erfarenhet från Transportbranschen (meriterande)
* God datavana
* Goda kunskaper i Engelska

Information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidaretjänst med placeringsort Jönköping.
Vi vill ha Din ansökan senast den 19:e november. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Karen Cohen på telefon 036-18 31 27 eller via mail karen.ka.cohen@dbschenker.com.
Intervjuer och urval kan ske löpande så skicka in din ansökan snarast.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 november 2021
  • Ansök senast: 19 november 2021

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024