Schenker Östersund söker medarbetare till Bokningsavdelningen

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.

Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!

Dessutom erbjuder vi:

* Friskvårdsbidrag, Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Klämpermission - en individuell pott med timmar som kan tas ut som ledighet, primärt i samband med klämdagar
* Möjlighet att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
* Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat

Schenker AB, distrikt Östersund, söker medarbetare till bokningsavdelningen som tycker om att vara med där det händer och att ha många bollar i luften. Om du har en positiv inställning till lagarbete och gillar när tempot ibland är högt erbjuder vi jobb i en miljö där laganda och trivsel är viktiga faktorer.

Arbetsuppgifter

* Du kommer att ta emot utrikesbokningar från våra kunder
* Du kommer att registrera utrikessändningar och hantera tullärenden
* Du kommer att registrera övriga kundadministrativa uppgifter inom bokningsgruppen
* Du kommer att ha tät kontakt med transportörer, kunder och andra avdelningar inom företaget

Din Profil


* Du är drivande, kommunikativ och lösningsorienterad
* Din ledstjärna är kvalitet, du sätter kunden i fokus och gillar att hantera flera uppgifter samtidigt
* Du gillar att vara en i teamet, men också att ta egna initiativ och arbeta självständigt
* Du är metodisk, noggrann och välorganiserad
* Du har goda kunskaper inom MS Office
* Du behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift
* Du har utbildning på gymnasienivå
* I din bakgrund ser vi gärna några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
* Tidigare arbete med tullfrågor är meriterande

Information och ansökan
Tjänsten är placerad i Östersund och är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning.
Sista ansökningsdag är den 17/12. Intervjuer och urval sker löpande, varpå tjänsten kan komma att tillsättas före utsatt tid.

För mer information om tjänsten, vänligen kontakta trafikchef Erika Bjurling 063-161826 eller per mail: erika.bjurling@dbschenker.com

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 december 2021
  • Ansök senast: 17 december 2021

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


Er du vores nye Salgskoordinator?

9 oktober 2024

Backoffice/support

Backoffice/support

9 oktober 2024

7 oktober 2024