OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.
Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!
Dessutom erbjuder vi:
* Friskvårdsbidrag, Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Möjlighet att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
* Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat
* Som trafikledare ingår du i ett team som ansvarar för planering, samordning och optimering av distriktets avgående transporter
* Du tar emot förfrågningar från kunder, planerar och kontaktar åkerier och partners i nätverket
* Du har god kontroll på marknaden och kostnader
* Du arbetar för en hög kvalitet och tar ansvar för att transporterna når slutdestination vid avtalad tidpunkt
* Dina arbetsuppgifter består av täta kontakter med kunder, transportörer och medarbetare inom företaget
* Våra samarbetspartners transportörerna är en viktig del i arbetet där du spelar en framträdande roll i samarbetet
* Administrativt arbete förekommer dagligen och löpande i våra stödjande system
Din Profil:
* Du är drivande, kommunikativ och målinriktad
* Du är intresserad av logistik- och trafiklösningar, då effektiva lösningar är grunden för ett lyckat resultat
* Du trivs med operativt arbete där hög kvalitet ligger till grund för att lyckas och där du sätter kunden i fokus
* Du har gott affärsmannaskap och en vilja att göra affärer
* Du är nyfiken på att lära nytt och gillar att lösa problem
* Du är stresstålig och lösningsfokuserad
* Du gillar att vara en i teamet, men också att ta egna initiativ och arbeta självständigt
* Ibland kräver situationen att man backar upp för kollegor och man får temporärt ta sig an nya arbetsuppgifter, därför är flexibilitet nödvändig
Erfarenhet och bakgrund:
* I din bakgrund ser vi gärna några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter eller erfarenhet från åkerisidan
* Du har utbildning på gymnasienivå och gärna även utbildning inom Transport och Logistik eller arbetserfarenhet som motsvarar utbildningen
* Du behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift
Information och ansökan:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning omgående. Tjänsten är underställd lokal chef för Network & Linehaul/Road Brokerage. I tjänstgöringen ingår visst jourarbete och vi är bemannade 07:00 - 17:00 under vardagar samt vissa helgdagar. Arbetsplatsen är placerad i Värnamo.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Sjölin Bergman telefon 0721-142 8907 alt. Maria.Bergman@dbschenker.com
Din ansökan med CV och personligt brev skickar du in senast den 24/1 2022. Intervjuer kommer att ske löpande, varpå tjänsten kan komma att tillsättas före utsatt tid.
DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundkontroll på aktuella slutkandidater.
Välkommen med din ansökan!