Scheuch AB i Kristianstad söker en Kontorschef

Scheuch AB i Kristianstad söker en Kontorschef

Arbetsbeskrivning

Vill du fortsätta din karriär i en global marknadsledande organisation med de bästa produkterna och lösningarna på marknaden? Vill du ha en självständig roll i ett professionellt företag med bra utvecklingsmöjligheter? Då har Scheuch AB en intressant tjänst till dig.

SCHEUCH LEVERERAR TEKNIK FÖR REN LUFT
I snart 60 år har Scheuch GmbH stått för innovativ luft- och miljöteknik inom industrin. Som marknadsledare och teknikpionjär tillhandahåller Scheuch industriella produkter och system för att skydda människor och miljö på platser runt om i världen. Vilket innebär att de ser till att luften förblir ren för kommande generationer. Sedan 2014 har Scheuch ett kontor i Sverige med säte i Kristianstad.

OM DIG
Du är en person med stort servicedriv som älskar att skapa kontakt och god stämning med andra människor i din omgivning. Du skapar med lätthet och självklarhet goda relationer på jobbet och vill gärna dela med dig av din energi. Du är självgående och tar tag i saker som behövs göras och du har en helikoptersyn utan att tappa fokus. I detta har du ett naturligt driv och du skapar förutsättningar för att lösa de utmaningar som kommer din väg. Vidare har du ett tydligt sätt att organisera din arbetsdag som gör att du har en struktur i en rörlig vardag.


OM JOBBET
Din arbetsuppgift kommer att innebära att supportera företagets VD med diverse uppgifter i syfte att avlasta, stötta och frigöra tid för VD att fokusera på att utveckla verksamheten.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:
• Ansvara för enklare löpande ekonomiuppgifter såsom fakturering, kvittohantering, uppföljning, budget och viss bokföring
• Ansvara för lönesystem och sammanställning av tidrapportering och reseräkningar
• Underlätta i vardagen för VD med löpande rutiner, inköp och annan avlastning av administrativ karaktär
• Boka resor samt planering av resurser
• Research inför större inköp och investeringar
• Sammanställning av mötesmaterial och protokoll
• Ansvara för det som håller kontoret igång, tex inköp av kontorsmaterial och inredning

DU HAR FÖLJANDE BAKGRUND
• Erfarenhet av att arbeta med administration och ekonomi
• Lätt för att skriva och kommunicera på engelska. Tyska är meriterande
• Noggrann och strukturerad
• Van att ta ansvar och arbeta självständigt
• Meriterande om du arbetat i affärssystemet SAP och/eller lönesystemet Flex

ANSÖKAN
I den här rekryteringen samarbetar Scheuch med Dreamwork som sköter rekryteringsprocessen. Din anställning blir direkt hos Scheuch.
Du söker tjänsten via www.dreamwork.se där du registrerar CV och personligt brev.
Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Kajsa Johnsson på Dreamwork via kajsa.johnsson@dreamwork.se.
Observera att urval sker löpande samt att ansökningar som inkommer via epost ej behandlas.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 december 2022
  • Ansök senast: 31 januari 2023

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


22 november 2024

Enhetschef administrativa enheten

Enhetschef administrativa enheten

22 november 2024

18 november 2024