OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Schibsted Ventures är Nordens ledande industriella investerare i digitala start-ups. Vi har i över ett decennium, tillsammans med våra entreprenörer, byggt några av de största och mest framgångsrika internetbolagen i Sverige där flera även etablerats på den globala marknaden. Genom åren har vi investerat i och byggt internationella framgångar med bolag som Blocket, Prisjakt och Lendo. I vår nuvarande venture-portfölj finns runt 30 snabbväxande nordiska startups som Mindler, Rocker, Tibber, FundingPartner, Pej och Firi.
Nu söker vi dig som gillar att bygga varumärke, skapa relevans, konvertering och inte minst attribuering, och som vill hänga med oss under ca 12 månaders vikariat.
Då kanske du är vår vikarierande Digitala marknadsförare!
Om rollen
Vi har en superspännande portfölj av digitala tillväxtbolag och det är ditt arbete att maxa synergierna av koncernens distributionskraft! Venture-bolagen har varierande kompetens och mognad inom branding och marknadsföring och det blir din roll är att stödja bolagen där det behövs, både operativt och strategiskt. Kunskapsdelning och erfarenhetsutbyte inom marknadsföring är centralt för framgången i bolagen och som Digital Marknadsförare kommer du att, utöver Venture-bolagen, arbeta nära analytiker, leverantörer samt Schibsteds Marketing Services. Vidare kommer du att agera rådgivare och hantera programmatiska annonsköp i Schibsteds kanaler för Schibsteds bolag som helhet och Venture-bolagen i synnerhet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
-
Utveckling av strategier och taktik, med syftet att förbättra de digitala bolagens marknadsföringsinvesteringar
-
Kontinuerlig kampanjoptimering och uppföljning
-
Proaktiv analys för att hitta lösningar som stöttar våra bolags tillväxt
-
Kontinuerlig uppdatering kring produktnyheter
Om dig
Vi söker dig med bred erfarenhet av digital marknadsföring och kan arbeta både operativt och strategiskt, är lösningsorienterad och är en god kommunikatör. Vi lägger stor vikt vid din analytiska förmåga och nyfikenhet på attribution och effekt genom hela köpresan. Vi gissar att du arbetat operativt med köp och kampanjhantering i Adservers/DSP:er,Appnexus/Xandr, Google Ads eller motsvarande. Vi håller också tummarna för att du är strukturerad och systematisk, det är mycket att hålla reda på ur ett produkt- och systemperspektiv. Du har en vänlig approach en god social kompetens..
Vi erbjuder dig
-
Aktivt arbete i Schibsteds stora gemenskap och kunskapsutbyte med koncernkollegor inom mediabolag som Aftonbladet och Svenska Dagbladet och några av Sveriges största marknadsplatser som Blocket och Prisjakt
-
En inspirerande arbetsplats med finfina möjligheter till professionell utveckling internt genom Schibsted Learning Lab, LinkedIn Learning eller externt genom annan utbildning, kurser etc.
-
Givetvis work life balance och flexibilitet i distans-/kontorsarbete
-
Väldigt trevliga kollegor
Låter det intressant?
Sista ansökningsdag är den 17:e april. Urvalsarbetet kommer dock att påbörjas omgående så tveka inte att visa ditt intresse redan idag. Vid frågor om rollen kontakta Johan Åsén, johan.asen@schibsted.com
Varmt välkommen med din ansökan!
Schibsted is a family of digital brands with a strong Nordic position, and more than 5,000 employees. Millions of people interact with our companies every day through our leading online marketplaces such as FINN, Blocket, and Oikotie; world-class media houses including Aftenposten, VG, and Aftonbladet; and smart digital services such as Lendo. We also help new promising businesses grow. Our joint mission of empowering people in their daily lives is rooted in the values of our media heritage and a legacy of bold change. At our best, we are a fearless force for change in a society built on trust and transparency.