OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vårt affärsområde Home & Distribution söker vi nu en affärsutvecklare för kanalen Elektriker.
Vårt erbjudande till dig är ett självständigt, roligt och omväxlande arbete med frihet under ansvar och en möjlighet att vara med och påverka under en spännande tillväxtresa. Hos oss är det viktigt att ha det roligt på jobbet och känna sig motiverad även en måndagsmorgon. Du kommer att arbeta i ett internationellt marknadsledande företag med stort fokus på individuell tillväxt, utbildning och flera intressanta utvecklingsmöjligheter!
Som affärsutvecklare för elektrikerkanalen ansvarar du för att utveckla och kontinuerligt bygga relationer med våra viktiga kunder elektrikerna. Tjänsten innefattar såväl utveckling av samarbeten och partnerskap som löpande arbete med marknadsföring och kommunikation med elektriker, framför allt digitalt. Vår kommunikation med elektriker sker dels med hjälp av en partnerportal men också med MySchneider App, nyhetsbrev, webinar med mera som ägs och drivs av affärsutvecklaren för elektrikerkanalen.
Du har många interna kontaktytor och arbetar tätt tillsammans med våra säljare, produktchefer och marknadsföringsavdelning samt den globala organisationen för partnerprogram inom Schneider Electric.
Rollen innebär ett långsiktigt och relationsbyggande tänk med våra kunder, övriga produktchefer inom Home & Distribution samt övriga affärsområden inom koncernen. Elektriker är en av våra viktigaste partners och har därmed stor inverkan på våra affärer. Schneider Electric ligger i framkant med verktyg för att stötta arbete med partnerskapet vilket innebär att det finns goda möjligheter att nå målgruppen och ta både öka marknaden och ta marknadsandelar. Det finns ett tätt samarbete med den globala organisationen vilket medför kontinuerliga kontakter internationellt.
Du kommer att ingå i ett team om 11 personer på olika platser över Sverige som arbetar med andra kundkanaler. Du kommer att rapportera till affärsområdeschefen för Home & Distribution.
För att lyckas i rollen har du god erfarenhet av att skapa innehåll till digital marknadsföring. Du trivs med högt tempo och kan hantera deadlines för leveranser av innehåll till kommunikationen. Framförallt brinner du för att göra elektrikerns vardag och dagliga arbete enklare och bättre. God presentationsteknik är ett krav.
Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet och vi söker dig som har en hög energinivå, en stark drivkraft och engagerar dig i din uppgift och i vår gemensamma utveckling.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift samt goda datorkunskaper med ex MS Office och gärna Adobe. Arbetet medför cirka 40 resdagar per år inklusive ett antal övernattningar.
Har du frågor om tjänsten så ring gärna Mikael Bill 0725 22 33 08 och vill du berätta mer om dig själv och varför du tycker att detta är rätt tjänst för dig så ring gärna Liselott Wigstrand på tfn 0725 200 797.
Vi bearbetar ansökningarna löpande och ser gärna att du anmäler ditt intresse snarast. Du söker tjänsten via https://www.se.com/se/jobb
Varmt välkommen med din ansökan!
På Schneider Electric kallar vi det Life Is ON, läs mer på www.se.com/se/jobb
Taggar: Marcom, marknadsföring, digitalt, social media
Kontaktpersoner på detta företaget
Human Resource
Therese Thunström