OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Account Manager till Schneider Electric!
Inledning
Är du en driven person som har en fallenhet för att bygga relationer? Skulle du beskriva dig själv som lösningsorienterad? Vi letar nu efter en person med stort engagemang som tar ägandeskap i relationen med sina kunder! Låter detta som dig? Tveka inte att söka rollen som Account manager!
Information om tjänsten
Schneider Electric är en världsledande koncern inom digitalisering, automation och energioptimering med AI-teknik och blev även utsedda till världens mest hållbara företag 2021. Vi söker nu dig som vill vara med och bidra till en hållbar framtid där du får möjligheten att jobba med marknadens ledande system- och tjänsteportfölj inom byggnadsautomation för befintliga fastigheter och nya fastighetsprojekt i regionen! Arbetet kommer även att vara ute hos våra kunder inom datacenter.
Vi erbjuder dig
Ett självständigt, roligt och omväxlande arbete med frihet under ansvar och en möjlighet att vara med och påverka vår spännande tillväxtresa. Hos oss är personalen det viktigaste, vi ser till att du har det du behöver för att prestera, få personlig tillfredsställelse och ha roligt. Du kommer ingå i ett kompetent och drivet team med hög laganda! Vi söker dig som bor i Gävle, Falun, Bollnäs eller Västerås.
Arbetsuppgifter
Som Account manager på Schneider Electric kommer du erbjuda Schneider Electrics lösningar inom fastighetsautomation. Du kommer att ansvara för egna kunder och fungera som rådgivare inom området samt förstå och identifiera kundernas behov. Utifrån detta kommer du därefter ta fram strategi och lösningar inom Schneider Electrics produkt- och tjänsteerbjudande. För att vara framgångsrik i rollen behöver du drivas av att göra affärer och uppnå tydliga mål!
Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
• Skapa planer, strategier och riktning för utveckling av våra kunder
• Aktivt och kontinuerligt bearbeta våra strategiska kunder och finna nya affärsmöjligheter
• Utveckla och underhålla befintliga relationer
• Behandla förfrågningar och anbudsarbete
• Föra dialog med kunderna om nyheter kring våra produkter och system
Vi söker dig som
Vi söker dig med erfarenhet av försäljning som nu är redo att erövra fastighetsmarknaden med våra världsledande digitala system och produkter. Vi ser gärna att du har en teknisk bakgrund, med fördel inom automation och energi. Det är även meriterande om du har någon typ av erfarenhet inom datahallar. För att trivas i rollen tror vi att du är en lagspelare med eget driv och uthållighet för att hitta samt skapa nya affärsmöjligheter inom marknaden!
Krav för tjänsten är B-körkort.
Övrigt
• Ort: Gävle, Västerås, Bollnäs eller Falun
• Anställningsform: Tills vidare
• Omfattning: Heltid
• Tillträde: Omgående
• Kontaktperson för rekryteringen: Klara Andersson klara.andersson@simplifiedco.se
Utdrag ur belastningsregistret kommer begäras innan anställning.
I den här rekryteringsprocessen använder vi oss av löpande urval.