Schneider söker kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Drömmer du om att arbeta i ett företag som drivs av ett meningsfullt syfte? Ett inkluderande företag som ger dig möjlighet att göra ditt bästa och vara innovativ?

Om tjänsten
Vi söker Customer Care Representative med svenska som kommer att vara den första kontaktpunkten för det kommersiella och logistikstödet i hela försäljningsprocessen för de nordiska landsorganisationerna. Detta kommer att ske via telefon, e-post och onlinekanaler som chatt, webb och portaler för både Schneider Electrics kunder och partners.

Du blir anställd hos Uniflex Bemanning och detta uppdrag är upp till 6 månader.
Tjänsten är på heltid och till en början sitter man i Frösundavik på Schniders kontor det kan finnas möjlighet att jobba remote när man kommit in i arbetet.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Fungera som en första kontaktpunkt för alla kommersiella och logistikfrågor från interna och externa kunder via olika kanaler med syftet att identifiera behov och svara på möjligheter;
• Stöd kunder för frågor före försäljning och efter försäljning (t.ex. frågor om produktpris och tillgänglighet, produktval och produktbyte, orderförfrågan, produktgaranti och tekniska eller logistiska klagomål)
• Hantera kundklagomål – registrering, uppföljning tills lösning och eskalering till nästa nivå av support vid behov
• Upprätthålla kontakter mellan kunder, teknisk support, efterförsäljning och säljteam i de nordiska landsorganisationerna och Logistic Center i Orebrö, Sverige;
• Proaktivt interagera med kunder och Supply Chain gällande orderhantering och uppföljning.
• Registrera alla kundinteraktioner i CRM-system och skapa ordning i SAP
• Stödja i (nya) digitala verktyg & projekt och aktivt marknadsföra dessa till kunder
• Vara back-up för kollegor i de andra nordiska teamen om och när det behövs


Vem är du?
• Kandidatexamen i företagsekonomi, logistik eller relaterat område eller kommersiell utbildning och minst 2-3 års relevant arbetserfarenhet i en (teknisk) kundtjänstmiljö
• Goda kunskaper i svenska (min C1 nivå) och engelska språket i ord och skrift
Arbetslivserfarenhet/bakgrund/utbildning inom elområdet är en klar fördel
• Utmärkta kommunikationskunskaper.
• Erfarenhet av callcenter eller kundservice är en fördel;
• Stark service och teamorienterad attityd, med ett problemlösningstänk;
• Förmåga att lära sig snabbt och allmänt intresse för att lära sig tekniska och digitala koncept;
• Förmåga att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö
• Kunskap om och erfarenhet av SAP och CRM (Salesforce) är meriterande
• Flexibilitet vad gäller utförande av nya uppgifter förutsatt att de passar in i en professionell och dynamisk kundvårdsmiljö


Om verksamheten
Schneider Electrics syfte är att ge alla möjlighet att få ut så mycket som möjligt av vår energi och våra resurser, genom att bygga en bro till framsteg och hållbarhet för alla. På Schneider kallar vi detta Life Is On.

Vi menar att tillgång till energi och digital teknik är en grundläggande mänsklig rättighet. Vår generation står inför ett genomgripande skifte i energiövergång och en industriell revolution, katalyserad av accelererad digitalisering i en mer elektrisk värld. Elektricitet är den mest effektiva och bästa vektorn för minskat koldioxidavtryck. Tillsammans med en cirkulär ekonomi uppnår vi klimatpositiva effekter som en del av FN:s mål för hållbar utveckling.

Läs gärna mer på:
https://www.se.com/se/sv/


Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar.

Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001.

På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande:

• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling

Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lina Haynes

Jonas Edberg

Emelie Willman

Lovisa Dahlqvist

Jennie Karlsson

Magnus Lantz

Jakob Roos
0708-146462
Eleonore Tapio

Silje Bergström Tronsmoen

Tina Häggström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uniflex Sverige AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2023
  • Ansök senast: 9 mars 2023

Besöksadress

Stationsgatan 1
None

Postadress

Arenavägen 57
Stockholm Globen, 12107

Liknande jobb


25 november 2024

CUSTOMER SERVICE ADMINISTRATOR

25 november 2024

25 november 2024

Customer Experience Agent till vår kund i Eskilstuna

Customer Experience Agent till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024