OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group ("friskola") with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is through both Swedish and English, with English the language of the corridors. IES is one of Sweden's largest school groups at "Grundskolan" with 39 schools and around 28,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993.
More about the company and its schools can be found at www.engelska.se
Internationella Engelska Skolan i Kista söker nu en samordnare för tillgänglig undervisning. Tjänsten avser heltid och inleds, 6 månaders provanställning, med möjlighet till fast anställning.
Befattning: Samordnare för enheten för tillgänglig undervisning
Position: Accessible Education Secretary
Rapporterar till: Head of Accessible Education
Att vara en del av IES innebär att du dagligen får ta del av en internationell miljö - på riktigt. Vi har både lärare och elever från alla världens hörn. Vår målsättning är att vara det självklara valet när det kommer till skola, både för personal, vårdnadshavare och barn. Här möts du dagligen av drivna och engagerade medarbetare som tillsammans verkar för att vi ska fortsätta att leverera höga akademiska resultat och en lugn ovh trygg miljö. För oss är samarbete A och O.
Arbetsbeskrivning:
- Dokumentera kartläggning elever som inte når vad som är förväntat för åldern i teoretiska ämnen enligt prioriteringsordning som utarbetas under ledning av Head of Accessible Education eller skolledningen. Kartläggningsmaterialet kommer från Skolverket.
- Utifrån kartläggning (och ev utlåtanden från externa aktörer) dokumentera en individanpassad plan under ledning av Head of Accessible Education eller skolledningen, med riktade insatser genom att utarbeta undervisningsmaterial utifrån befintlig planering så att eleven känner delaktighet och kan tillgodogöra sig undervisningen.
- Dokumentera pedagogiska kartläggningar (få input från elev, vårdnadshavare, mentor, lärare, kurator och ssk) som underlag för neuropsykiatriska utredningar, sociala utredningar samt rektors beslut att utarbeta åtgärdsprogram.
- Dokumentera upprättandet av åtgärdsprogram enligt instruktion från Head of Accessible Education eller skolledningen.
- Delta i översyn över implementering av ÅP samt utvärdera insatserna tillsammans med Head of Accessible Education.
- Delta som sekreterare och översättare vid möten med externa aktörer (socionomer, psykologer, logopeder) i skolan eller på mottagningar vid önskemål från skolledning eller Head of Accessible Education.
- Delta som sekreterare vid andra möten vid behov enligt instruktion från skolledningen.
Kvalifikationer:
· Bevisad akademisk nivå i tal och skrift gällande både svenska och engelska
· Akademisk examen på universitetsnivå
Personliga egenskaper:
Vilja att arbeta i en miljö där socio-ekonomiskt utsatta familjer utgör den huvudsakliga målgruppen. Stark organisatorisk, planerings- och prioriteringsförmåga. Stresstålig
För att arbeta i skola krävs ett utdrag från polisregistret, Utraget kommer att efterfrågas i samband med anställningen.
Hos oss får du ett roligt och utvecklande arbete tillsammans med engagerade kollegor! Känner du att detta passar in på dig så är du varmt välkommen med din ansökan! Vi intervjuar löpande.
För att ansöka, skicka ett mail med ditt CV och personligt brev till human.resources.kista@engelska.se. Märk din ansökan i mailet till” Accessible Education Secretary".
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Colin McGowan
0737462244
Rektor Colin McGowan
Mikael Östling Huhta
073 746 2244
Mikael Östling Huhta
073-746 2244
Mikael Östling Huhta
073-746 2244