OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SCM Coordinator and Sales Analyst
Bemanningsstyrkan är ett etablerat bemanningsföretag med mångårig erfarenhet och ett gediget kontaktnät i Stor-Stockholm som löser våra kunders personalbehov. Vi ingår i koncernen Veddestagruppen tillsammans med Veddesta Distribution, Veddesta Transport, Multi Logistik och Rekryteringsstyrkan.
Bemanningsstyrkan är främst fokuserad på personaluthyrning, hyrköp och rekrytering inom lager, logistik, administration och ekonomi.
Det som driver oss är att få rätt människa och kompetens att matchas med rätt företagsklimat och arbetsuppgift. För att lyckas med våra åtaganden är vi mycket lyhörda för våra kunders behov. Vi vet att personal är deras främsta tillgång.
Som konsult är du mycket viktig för oss och har du ambitionen att alltid göra ditt bästa så är du en av oss.
Vi söker nu för vår uppdragsgivare Samsung Electronic Nordic AB:s räkning en SCM Coordinator and Sales Analyst för omgående tillsättning, uppdraget är på två år med stor möjlighet till förlängning.
Placeringen är på Samsungs nordiska huvudkontor i Kista Science City men under pandemitider så utförs arbetet hemifrån efter en upplärningsperiod.
Om tjänsten
Help Us Create What Can’t Be Done
Everything we do at Samsung is driven by an unyielding passion for excellence—and an unfaltering commitment to develop the best products and services on the market. In today’s fast-paced global economy, change is constant and innovation is critical to a company’s survival. As we have done for 70 years, we set our sights on the future, anticipating market needs and demands so we can steer our company toward long-term success. As a SCM and Sales Analyst, you will have an integral part in ensuring we stay on top of the market and continue to enrich and simplify the consumers’ lives. As a Supply Chain Management Coordinator you will lead the coordination activities needed in planning the product supply from Samsung factories to the Swedish market. You will work with demand forecasting, securing product allocation and timely purchasing, and be in charge of information sharing between the local office and the other Nordic countries in order to give the best support to Sales for maximized operational efficiency. You will be working at our Swedish office in Kista. As an SCM Coordinator and Sales Analyst you will:
- Input and update demand forecasts
- Provide supply information internally to the Sales team
- Develop and review reports for the local office, Nordic SCM operations and the Korean HQ (e.g. sales forecasts and inventory status, weekly sales discrepancy, demand change overviews)
- Monitor production/shipment status and take proper actions to solve issues
- Analyze the reasons for low forecast accuracy and devise suggestions and actions for improvement in cooperation with the Sales team
- Evaluate sell-out data and trends together with market activities such as
- Daily sell out reports
- Internal data such as profitability, return on investment etc.
- Market insight reports (e.g. GfK reports)
- Identify and manage various sources of data and information. Translate data into insights to guide strategic decision making across the IM organization
- Communicate insights in a clear and concise manner and in a way that drives action and make impact
- Develop tools and processes to improve capability across the team and make it visual and impactful
- Ensure deliverables with clear actionable recommendation and drive action to contribute toward commercialized ideas and customer team success
Krav och färdigheter
Suitable background:
- Minimum 1-2 years of working experience within SCM, logistics and/or educational background in business, logistics, SCM or equivalent
- Excellent communication skills in English – both spoken and written. Proficiency in Swedish or Korean is an advantage
- Strong Excel skills
In the role, it is important that you are structured, analytical and attentive to deadlines. Additionally, that you have the ability to communicate and make presentations. Samsung is a dynamic company in a fast moving industry. There are many opportunities to grow and develop! In order to enjoy working with us you must be a person who appreciates a fast-paced environment, adapts well to change and can take own initiatives. Start second half of August until April 2023 – extension possible.
Selection and interview process is ongoing; therefore, please apply as soon as possible. We look forward to receiving your application!
Vad kan vi erbjuda?
Bemanningsstyrkan är ett personligt företag där vi alla är kollegor oavsett var vi har vår fysiska arbetsplats.
Vi kan erbjuda dig runt trettio kollegor som är placerade hos Samsung och i normala fall är din konsultchef är på plats minst två gånger per vecka för att hjälpa dig medfrågor och funderingar.
Just nu under pandemi-tider så arbetar alla på Samsung hemifrån efter upplärning och dina möten med din konsultchef sker digitalt.
Vi erbjuder marknadsmässig månadslön, friskvårdsbidrag och allt som ingår i vårt kollektivavtal.
Utöver det så har vi regelbundet gemensamma sammankomster där alla från Bemanningsstyrkan träffas.
Känner du att ovanstående stämmer in på dig och att du vill bli en del av Bemanningsstyrkans team så tveka inte att skicka in din ansökan.
Intervjuer sker fortlöpande och uppdraget startar under halva del en av augusti och sträcker sig till en början till och med april 2023 med stor möjlighet till förlängning.
Varmt välkommen med din ansökan som ska innehålla:
- ett cv på engelska
- ett personligt brev på engelska
- ett löneanspråk
/ Therese Barvell Rappel
Konsultchef Bemanningsstyrkan