OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Supply Chain Management Coordinator till vår kund i norra Stockholm. Vill du vara en nyckelperson i ett av världens största hemelektronik-bolag som jobbar med klimatsmarta och socialt hållbara lösningar? Har du gedigen erfarenhet av Supply Chain och är redo för att ta nästa steg? Då kan detta vara en spännande möjlighet för dig.
I rollen som Supply Chain Management Coordinator kommer du att leda de samordningsaktiviteter som behövs för att planera produktförsörjningen från kundens fabriker till den nordiska och lokala marknaden. Du kommer att arbeta med efterfrågeprognoser, säkerställa produktallokering och snabba inköp samt ansvara för informationsutbyte mellan det lokala kontoret och det nordiska huvudkontoret i Sverige.
Relevant erfarenhet och arbetsuppgifter:
• Övergripande koll på nytt modellintroduktionsschema och val av kanalmodell
• Följa upp produktlivscykelprocessen i samarbete med produktchefer
• Utveckla och granska rapporter för det lokala kontoret, den nordiska SCM-verksamheten och det koreanska huvudkontoret (t.ex. försäljningsprognoser och lagerstatus, veckovis försäljningsavvikelse, översikter över efterfrågeförändringar)
• Övervaka produktions-/leveransstatus och vidta lämpliga åtgärder för att lösa problem
• Analysera orsakerna till låg prognosnoggrannhet och ta fram förslag och åtgärder för förbättring i samarbete med säljteamet
• Övervaka och samordna för åldrande lagerrensning
Vem är du?
Vi ser att du har 1-2 års arbetslivserfarenhet inom SCM och logistik samt en utbildningsbakgrund inom affärs-, logistik-, SCM- eller motsvarande. Du en utmärkt kommunikationsförmåga på engelska – både i tal och skrift. Det är mediterande om du har kunskaper i koreanska. Vidare har du mycket god datorvana och besitter starka Excel-kunskaper. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är strukturerad, analytisk och uppmärksam på deadlines. Dessutom är du kommunikativ och tycker det är roligt att prata inför andra människor. För denna roll behöver du vara en person som trivs i en fartfylld miljö, anpassar sig väl till förändring och kan ta egna initiativ.
Är du intresserad av ett nästa steg i din karriär? Skicka då en ansökan till oss och beskriv dina personliga styrkor och vad du tror kan vara ett nästa steg för dig. I denna roll samarbetar kund tillsammans med Jurek, vilket innebär att du är anställd som konsult hos Jurek men arbetar på uppdrag hos kund. Uppdraget är på två år med start omgående. Vid frågor gälland tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Lilly Engfeldt på lilly.engfeldt@jurek.se eller ansvarig rekryteringskonsult Felicia Pettersson på felicia.pettersson@jurek.se Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management. Välkommen med din ansökan via www.jurek.se.
Sökord: SCM, logistik, excel
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52