Scouterna söker en IT-intresserad medarbetare till kundtjänsten

Arbetsbeskrivning

Tillsammans kan vi göra mer!
Scouterna ger över 75 000 barn och unga från alla delar av samhället chansen att uppleva äventyr tillsammans och växa som individer. Det innebär att vi varje dag bidrar till ett öppet samhälle präglat av mångfald och respekt, något som är mer aktuellt än någonsin. Att vi har 100 års erfarenhet av aktivt uteliv innebär också att vi har erfarenheter vi gärna delar med oss av – allt från gruppdynamik och ledarskap till personlig utveckling och stärkt självkänsla. Vill du vara med och bidra?


Om tjänsten

Scouterna har ett antal olika tekniska plattformar som stödjer våra medlemmar och scoutkårer. Både scouterna.se och scouternas centrala webbplattform för scoutkårer vilar på Wordpress och används av mer än 400 scoutkårer.

Scouternas plattform för distansutbildningar används av nästan 5 000 personer varje år. Plattformen innehåller flera olika kurser som riktar sig till användare både inom och utom scoutrörelsen.

Scouternas plattform för medlemsregister och anmälan, Scoutnet, används av cirka 600 scoutkårer med en medlemsbas på drygt 60 000 medlemmar.

Här blir du en viktig kugge i att via mejl och telefon ta emot och besvara frågor, hjälpa användare att komma igång och ta emot felanmälningar. Du kommer att ingå i ett team som arbetar med webbrelaterade frågor och administration. Ytterligare arbetsuppgifter är webmaster-frågor och att stötta andra medarbetare som har behov av hjälp samt att arbeta med medlemsfakturering och vår statsbidragsansökan. Dessutom kommer du se till att våra konferensrum och alla skrivbord har sin IT-utrustning rätt inkopplad.


Vi söker dig som


• har stor IT-vana och kan med lätthet bemästra olika tekniska och administrativa system
• har erfarenhet av en roll där fokus ligger på kundservice
• gillar att jobba i team men också att jobba självständigt
• brinner för att ge service
• kan förklara på ett lättbegripligt och pedagogiskt sätt
• har lätt för att lära dig nya saker
• har erfarenhet i att jobba kundtjänstsystem eller liknande system
• har lätt för att kommunicera i både tal och skrift
• förmåga att vara lugn, strukturerad och organiserad
• en positiv inställning och en god samarbetsförmåga


Villkor

Placeringsort är på vårt kansli i Stockholm. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse. Arbetsgivaren är Scouterna och tjänsten omfattas av kollektivavtal mellan Fremia och Unionen. Vi eftersträvar mångfald och ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.


Ansökan

Vi tar endast emot din ansökan via e-post till peter.gustafsson@scouterna.se. Sista ansökningsdag är 2022-10-23. Urval sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Ansökan ska innehålla CV, personligt brev samt löneanspråk.


Eventuella frågor ställer du till:

Peter Gustafsson, Servicechef Scouterna; 08-568 432 24

Sassa Orebring, Facklig representant; 08-568 432 53, sassa.orebring@scouterna.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Hedin
0730-565554

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scouterna
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2022
  • Ansök senast: 23 oktober 2022

Besöksadress

Scouterna box 420 34
None

Postadress

Scouterna box 420 34
Stockholm, 12612

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024