OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 50%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker nu en Scrum master med vana att leda team digitalt. I rollen som Scrum Master kommer du att leda ett av teamen där det är ca 10 personer. Du ska ha erfarenhet från agilt ledarskap och du kommer att få arbeta med att implemetera, vidareutveckla och coacha i det agila arbetssättet samt motivera teamet till att utvecklas och leverera enligt prioritering.
Arbetsuppgifter:
- Säkra att gemensamma mål är välkända och förstådda
- Hjälpa produktägare och leveransledare att göra våra prioriteringar tydliga och överblickbara
- Identifiera, synliggöra och hantera hinder för att arbetet ska flyta på bra
- Aktivt arbeta med förbättringar nära teamet
- Facilitera möten/cermonier på ett sätt som bygger på delaktighet, resultat och ansvar
- Säkerställa efterlevnad av processer
- Driva och följa upp arbetet i sprintarna
- Säkra att alla har att göra
- Följa övergripande prioriteringar gällande leverans
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 7 års erfarenhet av att leda agilt arbete i rollen som Scrum Master
- Minst 7 års erfarenhet av att ha arbetat med Scrum
- Minst 3 års erfarenhet av att leda och driva agila team på 10 - 15 personer
- Minst 5 års arbete med Jira, eller likande verktyg
- Minst 2 års erfarenhet som systemutvecklare, teknisk testare eller motsvarande
- Högskoleutbildning, avklarad examen inom Data/IT, eller motsvarande kompetens
- Certifierad Scrum Master inom någon av de agila ramverken
- Behärskar svenska i tal och skrift
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Ha arbetat i större organisation eller på en myndighet
- Arbetat med tjänstebaserad arkitektur
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström