Scrum Master, Stockholm

Scrum Master, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 1 år
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

- Äga och driva Agila arbetsprocesser i teamet

Den konsult Kunden söker ska vara van vid att coacha och stötta team till att bygga upp struktur och stöd från agila processer. Som Scrum Master ansvarar man vidare för att möjliggöra kontinuerlig förbättring av teamets agila processer och möjliggöra för möten så som standups, sprintplaneringar, retrospektiv och sprint reviews. Erfarenhet av verktygstöd för planering, exempelvis JIRA, är ett krav.

- Tätt samarbete med PO

Konsulten jobbar tätt tillsammans även med produktägaren, och ska kunna vara ett stöd för denne i produktutvecklingen.

- Coaching och mentoring

Konsulten ska bidra till andras växande. Hen behöver därför ha en väl utvecklad förmåga att kunna göra avvägningar i sitt ledarskap och anpassa sin approach till olika teammedlemmar. Parallellt med detta krävs hög skicklighet och lyhördhet i att utmana och utveckla team som befinner sig i olika mognadsstadier och skeden. - Hjälpa till att ta fram budget och prognoser för vidmakthållande och nyutveckling
- I samarbete med produktägaren kommer Scrum Mastern hjälpa till att lägga budget och tidplan för plattform och drift för kommande år samt bistå i det ekonomiska arbetet.


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Minst 4 års erfarenhet som Scrum Master, Agil Coach eller Produktägare för agila team inom produktutveckling under de senaste 10 åren.
- Minst 4 års erfarenhet av att arbeta med agila processer och metoder under de senaste 6 åren såsom Scrum. Kanban eller andra likvärdiga processer och metoder
- Minst 3 års erfarenhet av att leda team inom produktutveckling.
- Erfarenhet av att samarbeta med icke-teknisk personal från minst tre olika uppdrag.
- Minst 2 års erfarenhet av verktygstöd för planering, exempelvis JIRA, Trello eller andra likvärdiga verktygstöd


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.


Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2021
  • Ansök senast: 22 februari 2021

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


28 november 2024

28 november 2024