OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
EcoOnline är ett av de snabbast växande mjukvaruföretagen i Europa. Vi utvecklar SaaS-lösningar (Software as a Service) för alla typer av verksamheter med målet att förebygga skador på människor och miljö inom hälsa, säkerhet, miljö och kvalitet (HSEQ). På så sätt hjälper vi till att rädda liv och ta hand om miljön.
Dessutom erbjuder vi mjukvarulösningar som hjälper våra kunder att skapa säkra, hållbara, effektiva och attraktiva jobb. Mer än 7 000 företag och 80 industrier baserade globalt har valt EcoOnline, som leverantör av användarvänliga SaaS-verktyg inom HSEQ. Vi har en snabb tillväxt och idag är vi mer än 800 duktiga kollegor på våra kontor i Norge, Sverige, Finland, Danmark, Irland, Storbritannien, Kanada och USA. Vår vision är att vara den föredragna leverantören av HSEQ-verktyg och tjänster och leverera hållbara resultat för våra kunder över hela världen.
För att fortsätta växa söker vi nu en ny kollega. Som SDS services consultant på EcoOnline kommer du att vara en viktig del i företagets fortsatta tillväxt och du får värdefull erfarenhet och ett professionellt nätverk.
Teamet:
Customer Success, Support Sweden
Du som får jobbet blir en viktig del av vårt fantastiska support & services team som levererar förstklassig support till EcoOnlines kunder.
Inom teamet är vi uppdelade och har olika ansvarsområden, din främsta uppgift kommer vara att administrera EcoOnlines databas för säkerhetsdatablad kopplat till vårt verktyg Chemical Manager.
Varför du ska söka till oss:
Vi söker dig som har lätt för att kommunicera via telefon och mail. En stor del av ditt arbete kommer bestå av att söka efter uppdaterad data/ kontakta leverantörer och säkerställa att den data/ information som finns registrerad i EcoOnlines verktyg är den senaste tillgänglig.
Du kommer jobba med att supportera EcoOnlines svenska kunder och bli en del av vårt eminenta team placerade på våning 19 i Kineum-huset, Göteborg (Jacy´s).
Självständigt arbete som styrs utifrån inkommande uppdrag och fördelning inom teamet. Perfekt för dig som klarar av att ta eget ansvar och ägande över arbetsuppgifter.
Introduktionsprogram med intern utbildning av EcoOnlines tjänster & utbud.
En arbetsplats med en dynamisk, inspirerande och lekfull arbetsmiljö med utrymme för utveckling inom avdelningen och bolaget
Våra medarbetare är mycket engagerade och vi har en god arbetsmiljö
Ett paket med fast lön, tjänstepension, försäkringar och du erhåller friskvårdsbidrag. Vi har givetvis kollektivavtal
Ansvarsområden:
Databasunderhåll: Din primära uppgift kommer att hålla EcoOnlines databas uppdaterad och relevant. Vi strävar efter att alltid ha den mest uppdaterade databasen för Säkerhetsdatablad ute på marknaden!
Inkommande konsultuppdrag: Du kommer tilldelas konsultuppdrag, (uppbyggnad av kemikalieförteckning m.m.)
Inkommande support: På sikt kommer du även hjälpa till att ta emot inkommande support via Telefon, Mail. 2022 hade vårt supportteam en kundnöjdhet på hela 98%!
Din erfarenhet:
Erfarenhet av att arbeta strukturerat & effektivt med administrativa uppgifter.
Lagspelare, viktigt att du fungerar bra i grupp
Kan jobba självständigt och visa goda resultat
Ytterligare önskad erfarenhet:
Meriterande att i någon form ha kommit i kontakt med säkerhetsdatablad, jobbat med arbetsmiljö tidigare i arbetslivet och/ eller supporterat SaaS verktyg.