OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SE HIT! Just nu söker vi en Campaign Manager/ad-ops till Svenska Fotbollförbundet. Stockholm.
Du kommer att hjälpa 3 olika avdelningar; affärsgruppen, kommunikation och publikrekrytering.
Start: mitten av augusti.
Plats: Stockholm
Omfattning: 85%, (du jobbar alla dagar i veckan)
Löpande kontrakt
För att klar av uppdraget behöver du vara grym på:
• Att förstå den digitala landskapet och dess ekosystem.
• Rådgivning och mediaplanering
• Utveckling av annonsplats, migrering och inventering av annonsplaceringar
• Kartläggning av uspar och fakta om respektive kanal, som stöd för säljarna
• Kampanjuppsättning såsom line items, pacing, vanliga format och rapportering av olika kanaler
• God systemvana och och vara tekniskt lagd, t ex grundläggande adserver-kunskap,
• Uppsättning, optimering och rapportering av paid social-kampanjer, Facebook Ads manager och Adserver eller liknade
• Kampanjbevakning, lagerhållning och pacing
• Insamling av rådata till dashboards och tracking-verktyg i excel/Google Sheets samt analys
• Ta fram rapporter och göra presentationer t ex till våra partners.
• Uppdatering av materialspecifikationer
• Native-utformning i CMS:et
• Beställning- och rapportering i Salesforce
• Driva förbättringsprojekt och sätta interna processer
• Att ta initiativ och har hög servicenivå, är en riktig do:er och känner stark ansvarskänsla.
Programvana
• Excel
• Google Analytics
• Facebook manager
• Systemvana med Adservers eller liknade
• Google Data studio meriterande
Vi tillsätter uppdraget så fort vi hittar rätt person. SÖK NU!