Se hit !!! Vi startar ett nytt assistansteam

Se hit !!! Vi startar ett nytt assistansteam

Arbetsbeskrivning

Om Aleris Sjukvård

Aleris är ett av Skandinaviens ledande privata vårdföretag. Verksamheten omfattar sjukvård och diagnostik i Sverige, Norge och Danmark. Aleris erbjuder tjänster av hög kvalitet till den offentliga vården, till försäkringsbolag och till patienter som själva betalar för sin sjukvård.

Aleris affärsidé är att ge möjlighet till ett bättre och friskare liv och bidra till ökad samhällsnytta genom innovativa lösningar. Hög kvalitet på våra tjänster är en förutsättning för vår verksamhet.

Efter sammanslagningen med Proliva har Aleriskoncernen i Skandinavien 5 400 medarbetare och omsätter 7 miljarder SEK.
Aleris ägs av Triton.

På Aleris känner vi ett stort engagemang för det samhälle vi lever i och vill medverka till ett bättre, tryggare och friskare liv. De förändringar vår bransch genomgår innebär möjligheter för oss att tänka om och tänka nytt. Det gillar vi och det är något som vi tycker utmärker oss. Snabba beslut, flexibilitet och möjligheten att påverka och tänka i nya banor värderar vi högt. Du också?

Om Aleris Rehab Station Assistans
Rehab Station Assistans är en del av Rehab Station Stockholm. Vi vänder oss till personer med neurologisk sjukdom eller skada. Vår assistans bygger på den kunskap och erfarenhet som Rehab Station har fått efter att ha arbetat med neurologisk rehabilitering sedan 1987. Utgångspunkten för vårt arbete är att alla människor har rätt till ett bra liv. Det är kundens önskemål som styr vårt arbete och det genomsyras av engagemang, kompetens, nytänkande och gott bemötande.

Om arbetet

Jag är en kvinna som efter en ridolycka blivit ryggmärgsskadad. Än så länge är jag inneliggande på Rehab Station och i september ska jag bli utskriven. Det innebär att du kommer få all utbildning du behöver runt mig och mitt hjälpbehov här.

Jag är numera rullstolsburen och har en begränsad funktion i mina händer, därför kommer jag att behöva hjälp med olika saker i min vardag så som förflyttningar, träning, personlig omvårdnad och hushållssysslor.

Det är positivt om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med personer med ryggmärgsskada men det är inte avgörande. Det viktigaste är att vi trivs med varandra.

Eftersom den här situationen är ny för mig så söker jag personer som är lugna och trygga i sig själva, är pålitliga och tar arbetet på allvar. Du får gärna motiveras av framgång och vilja stötta mig i min fortsatta rehabilitering.

Att arbeta i ett nystartat team innebär att vi tillsammans bygger upp och utvecklar arbetet och vardagen så jag hoppas att du är motiverad till att skapa rutiner.

Jag tror att du är över 25 år, positiv och lyhörd samt har nära till skratt. Att du är ansvarsfull och förstår vikten av att komma i tid till arbetet samt att du talar och skriver svenska obehindrat.

Tjänsterna kommer ligga på ca 75% och vara belagda dag, kväll, natt och helg.

Alternativt om du vill arbeta extra som timvikarie

Tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan!

Lön: Timlön, individuell lönesättning Kollektivavtal Vårdföretagarna/Kommunal

Övrigt: Rehab Station Assistans har som policy att begära utdrag ur belastningsregistret för alla personer som arbetar hos våra kunder. Vi vill därför att du ordnar ett utdrag och tar med vid ev intervju ifall anställning blir aktuell.

Genom våra värderingar: omtänksamhet, professionalitet, engagemang och nytänkande skapar vi en trivsam arbetsmiljö med kompetenta och erfarna kollegor. Här finns möjligheten att växa och utvecklas tillsammans med oss.

Som personlig assistent kommer du ha ett varierande arbete.

Om dig vi söker
Som person
Vi söker dig som värnar om att ge god omvårdnad och service hög kvalitet i patientarbetet. I ditt arbete är du anpassningsbar och ser vikten av noggrannhet och struktur i det administrativa arbetet. Genom ditt engagemang, professionella förhållningssätt och din kommunikativa förmåga skapar du goda relationer med medarbetare samt patienter och blir därför en betydelsefull medarbetare för oss.

Bakgrund
Du är en person med stort intresse för att arbeta med människor. Meriterande är erfarenhet från att ha arbetat som personlig assistent och/eller inom vård- och omsorg.

Ansökan och kontakt
Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Ansöker gör du enklast genom att klicka på ”skicka ansökan” till höger och fylla i dina uppgifter. Sista ansökningsdag är 2021-09-15 men eftersom vi gör löpande urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anita Falk på tel. 08-555 44 098 eller 08-555 440 25 .

Hoppas att vi hörs!

–--------------------------------------------------------

I denna rekrytering har vi gjort ett aktivt val av annonsering och rekryteringsstöd och undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- eller annonseringsbolag.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aleris Sjukvård servicekontoret
  • 6 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juli 2021
  • Ansök senast: 15 september 2021

Besöksadress

Olivecronas väg 7
None

Postadress

Olivecronas väg 7
Stockholm, 11361

Liknande jobb


PERSONLIG ASSISTENT TÄBY

PERSONLIG ASSISTENT TÄBY

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024

Personlig assistent till manlig kund | Tiohundra

Personlig assistent till manlig kund | Tiohundra

26 november 2024