OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordlo utökar nu sitt Team inom Second Line support. Har du jobbat några år på IT-support och är redo att utvecklas vidare kan den här tjänsten vara något för dig!
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Du arbetar varierat med ärenden med allt från servermiljöer ner till klientsupport.
• Hjälpa användare on-site och ibland off-site.
• Du arbetar i ett nära samarbete med kunder, där du på sikt även kommer kunna få ett större kundansvar.
• Driva uppdrag som tex serverdrift, support eller installationer
• Tillsammans med first line supporten ansvara för att leverera högklassig service till både befintliga och nya kunder.
I rollen samarbetar du mycket med kollegor internt. Det kan exempelvis vara de tekniska säljarna, projektledare, din team-lead samt IT-konsulter som agerar en typ av 3rd line-support. Det råder ett prestigelöst klimat där fokuset hela tiden handlar om att få kunders IT-miljöer att fungera problemfritt.
Vem är du?
För att lyckas i denna roll ser vi att du har erfarenhet och kunskap inom följande:
• Minst 3-4 års erfarenhet från Servicedesk/Support samt en god övergripande teknisk förståelse
• Varit delaktig i implementationer och förändringsprojekt
• 2 års erfarenhet av Microsoft 365 varav:
Administrerat Microsoft 365 och Azure AD i en hybridmiljö
Erfarenhet av skript i PowerShell samt Exchange online
• En övergripande kunskap inom IT och en teknisk förståelse för integrationer och övergripande kunskap kring IT miljöer
• God förmåga i att kommunicera tekniska detaljer och funktioner
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
För att trivas i rollen tror vi du är en ansvarsfull person som arbetar noggrant, strukturerat och effektivt. Du är flexibel och lösningsfokuserad, har lätt för att anpassa dig till rådande situation och prioritera, och optimera, när situationen kräver. Du tycker om att lära och även lära ut till dom som jobbar inom First Line.
Du motiveras av att skapa nöjda kunder och bidra till lönsamma affärer. Att alltid ge god service och bygga goda relationer kommer naturligt för dig
Om verksamheten
För Nordlo är digitalisering ett mänskligt hantverk, där digitala lösningar förenklar och förbättrar människors arbetsliv. Tillsammans kan vi skapa hållbar tillväxt som gör att kundens organisation står väl rustad inför framtiden, med kraften att skapa ett bättre samhälle. Resa började egentligen redan under 80-talet som fem fristående bolag — svenska Office IT-Partner, Dicom, Zetup, Netcomp och norska IT total. Under åren har Nordlo hanterat olika branscher och problem, men alltid med människan i fokus. Det är närheten till kunderna som har varit nyckeln till framgång.
Nordlo har cirka 740 medarbetare på ett 40-tal orter i Sverige och Norge samt en omsättning på 1,4 miljarder SEK.
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista datum, så skicka in din ansökan redan idag. Har du några frågor är du varmt välkommen att höra av dig till Jennifer Nilsson på Poolia.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rebecka Ekberg
Johanna di Sivo
Johan Rundqvist
Tobias Munoz
Maria Thunholm Reinhold
Robert Gadomski
Johan Rundqvist
Tobias Munoz
Anna Höggren
Maria Thunholm Reinhold