OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om kunden
Tietoevry skapar digitala fördelar för företag och samhälle. Vi är ett ledande nordiskt digitalt tjänste- och programvaruföretag med lokal närvaro och global kapacitet. Våra nordiska värderingar och vårt nordiska arv styr vår framgång. Tietoevry har sitt huvudkontor i Finland och har omkring 24 000 experter anställda globalt. Bolaget tillhandahåller service åt tusentals företag och organisationer inom privat och offentlig sektor i mer än 90 länder. Tietoevry omsätter årligen cirka 3 miljarder euro och aktierna är noterade på NASDAQ i Helsingfors och Stockholm samt på Oslo Børs. Läs gärna mer här: www.tietoevry.com (http://www.tietoevry.com/)
Om tjänsten
I rollen som Second Line Customer Support Specialist kommer du i en varierad roll få möjligheten att skapa ett tydligt värde för Tietoevrys kunder. Du kommer att ingå i ett team på tre personer med lång erfarenhet av IFS affärssystem och som tillsammans arbetar för att lösa kundernas önskemål och problem. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:
- Leda morgonavstämningar gällande ärendehantering
- Bevakning av inkommande ärenden
- Hantering och delegering av IFS drift- och applikationsärenden samt tillhörande infrastruktur
- Incident- och Request hantering
- Övervakning och hantering av driftlarm
- Ansvara för god kvalitet i leveransen
- Säkerställa att problem inte upprepas
- Teknisk support och funktionell användarsupport
Din kompetens
- Erfarenhet av en liknande roll med ärende- och incidenthantering alternativt en teknisk utbildning och vill börja din karriär i en utvecklande roll
- Kunskap av Citrix och Active Directory
- Svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande
- Erfarenhet av att jobba i IFS affärssystem
Personliga egenskaper
Du är en teamspelare som tar ansvar för ditt arbete och för att lösa dina uppgifter. Du samarbetar bra med andra och kan både lära av, samt stötta dina kollegor för att lyckas tillsammans. Du är service minded och har en förmåga att sätta dig in i och förstå kundernas olika utmaningar och behov.
Övrigt
Lön: Fast månadslön
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Augusti med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort: Jönköping, Linköping med möjlighet till remote/hybrid
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!
Om oss
Vår främsta uppgift är att ge företag kraft att växa med rätt människor. Samtidigt ger vi jobbmöjligheter till människor genom hela arbetslivet.
Dagens nyexaminerade talang - morgondagens specialist eller ledare. Oavsett var du befinner dig i din karriär så är vi en partner för dig - idag och imorgon.